Poniedziałek, 21 czerwca 2021

Magazyn Communication Arts ogłosił zwycięzców 62. Design Annual Competition. Spośród 3570 zgłoszeń jury złożone z przedstawicieli środowiska graficznego z całego świata wybrało 130 zwycięskich projektów. Wśród nich znalazł się książkowy kalendarz na 2021 rok zaprojektowany dla Polskiego Wydawnictwa Muzycznego przez TOFU Studio z Gdańska.

Wychodzący od 1959 roku magazyn Communication Arts to profesjonalne czasopismo dla grafików, dyrektorów kreatywnych, firm graficznych, grafików korporacyjnych, agencji, ilustratorów, fotografów – wszystkich, którzy zajmują się komunikacją wizualną. Poprzez artykuły i doroczne konkursy Communication Arts stał się światowym trendsetterem prezentującym nowoczesne rozwiązania graficzne i prowadzącym działania informacje, tym samym stale podnosząc poprzeczkę artystom zajmujących się komunikacją wizualną. Ponad 21 000 egzemplarzy trafia do subskrybentów, czyniąc Communication Arts jednym z wiodących inicjatorów rozwoju sztuk wizualnych na świecie.
Spośród 3570 zgłoszeń nadesłanych w ramach 62. edycji konkursu dziesięcioro przedstawicieli środowiska graficznego z Węgier, Stanów Zjednoczonych, Indii, Chin, Wielkiej Brytanii, Kolumbii
i Kanady wybrało 130 prac. Tak duża popularność konkursu sprawia, że organizowane rokrocznie przez Communication Arts przedsięwzięcie jest jednym z najbardziej ekskluzywnych wydarzeń tego typu o randze światowej.

Od samego początku koncepcja kalendarza książkowego na 2021 rok skupiała się na muzyce współczesnej. W naszym wspólnym (z TOFU Studio) projekcie chcieliśmy przybliżyć odbiorcom polską muzykę współczesną, która ciągle się zmienia, poszukuje nowych form wyrazu i podbija serca melomanów na całym świecie. Postawiliśmy na relację sztuki wizualnej ze stylami w muzyce XX i XXI wieku, które ściśle ze sobą korelują. 12 miesiącom odpowiada 12 kierunków w muzyce nowej wraz z opisem ich założeń oraz przykładami utworów. Każdy miesiąc graficznie nawiązuje do danego nurtu, będąc jego subiektywną wizualizacją – mówi Karolina Grysiak, szefowa Działu Promocji i Edukacji Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. – Jesteśmy dumni, że nasza praca została doceniona przez międzynarodowe grono ekspertów i nagrodzona w tak prestiżowym konkursie. Podziękowania dla wszystkich, którzy pracowali nad tym projektem – dodaje.

Praktycznie od zawsze muzyka była źródłem inspiracji dla artystów. Tak samo było i w moim przypadku – mówi Anna Holik z TOFU Studio, autorka nagrodzonej pracy. – Słuchając Pendereckiego czy Dobrowolskiego obrazy same przychodziły mi do głowy. Na pewno nie lada wyzwaniem było przedstawienie styli muzycznych w sposób graficzny, tak aby nie były one wyłącznie moim subiektywnym obrazem. Aby uzyskać ten efekt w procesie projektowym brały udział także inne osoby z naszego studia – dodaje.

Wybrane projekty zostaną opublikowane we wrześniowo-październikowym numerze Communication Arts. Ponad 25 000 egzemplarzy czasopisma trafi do subskrybentów, magazyn będzie też dostępny stacjonarnie w sklepach branżowych i księgarniach oraz na Amazon.com
i commarts.com.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: PWM