Piątek, 16 października 2020
W obronie lokalnych księgarń

American Booksellers Association (Amerykańskie Stowarzyszenie Księgarzy) rozpoczęło kampanię pod hasłem „Boxed Out”, której celem jest zwrócenie uwagi na niezależne, lokalne księgarnie przed sezonem świątecznym “w erze Amazon i Covid-19”.

Nazwa kampanii „Boxed Out” nawiązuje do wszechobecnych opakowań Amazon. Kluczowymi elementami są wpisy w mediach społecznościowych, plakaty i inne materiały, a także główne ekspozycje „Boxed Out”.

Sześć księgarni przygotowało specjalną ekspozycję, wykorzystując wykonane na zamówienie plakaty do zakrycia witryn i układając stosy pudeł na chodnikach na zewnątrz. Na oknach i pudełkach znajduje się szereg haseł w tym: “Kupuj książki od ludzi, którzy chcą sprzedawać książki, a nie kolonizować Księżyc” i  “Nasze Wi-Fi jest bezpłatne. Proszę, nie używaj go, aby uczynić firmę wartą 1,6 biliona dolarów jeszcze bogatszą”.

„Ludzie mogą nie zdawać sobie sprawy z kosztów i konsekwencji lokalnych zakupów, dopóki nie będzie za późno” – mówi dyrektor generalna ABA, Allison Hill.

Jak wyjaśnia, „Więcej niż jedna niezależna księgarnia tygodniowo zostaje zamknięta od początku kryzysu Covid-19. Jednocześnie przewiduje się, że Amazon wygenerowało 10 mln dolarów przychodów tylko 13 i 14 października podczas promocji Prime Day. Łącząc te kropki, jest to jasne, że wygoda ma swoje koszty i konsekwencje. Zamknięte lokalne księgarnie oznaczają utratę miejsc pracy i lokalnych podatków, utratę centrów społecznościowych oraz utratę możliwości przez czytelników odkrywania książek i nawiązywania kontaktu z innymi czytelnikami w sposób znaczący – twarzą w twarz”.

Mini kampania, pod hasłem #ResistAmazonShopLocal, planowana jest w Bristolu w Wielkiej Brytanii.

Podaj dalej
Autor: ET