
„Bring a Book to Life” („Spraw, że książka ożyje”) – pod takim hasłem odbywa się kampania reklamowa Amazon Books i Kindle, obejmująca Wielką Brytanię, Niemcy i Stany Zjednoczone.
Kampania przedstawia czytanie książek jako przeciwieństwo pasywnego oglądania seriali czy filmów. Pokazuje je jako czynność, w ramach której każdy czytelnik ożywia stworzone przez pisarza światy we własnej głowie.
Jak opisuje serwis Marketingprzykawie, akcja spotu Amazon Books przeskakuje między rozmaitymi światami. Od postapokalitycznych ruin, przez dworzec kolejowy w Berlinie w latach 50. XX wieku, aż po Japonię samurajów. Tym, co je łączy w filmie, jest fakt, że ich bohaterowie są jak zamrożeni, pogrążeni we śnie. Budzą się dopiero wtedy, gdy czytelnik rozpoczyna aktywne czytanie – niejako nadaje bieg akcji w swojej wyobraźni.
Kampanię realizuje agencja Droga5 (Accenture Song). Spot wyreżyserował Steve Rogers.
Kampania będzie emitowana w dwóch etapach w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech od końca lipca do sezonu świątecznego. Obejmie głównie wideo online, media społecznościowe, cyfrowe, OOH, ale także specjalną instalację 3D na Penn Station w nowojorskim metrze.














