Wtorek, 14 grudnia 2021
"W naszym spocie pokazujemy, że czytanie jest trendy"

Wystartowała kampania społeczno-wizerunkowa Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) – największego i jednego z najważniejszych programów wieloletnich Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowanego we współpracy z Narodowym Centrum Kultury, Biblioteką Narodową, Instytutem Książki oraz Ministerstwem Edukacji i Nauki.

Celem kampanii jest promocja czytelnictwa oraz budowanie świadomości marki Programu NPRCz 2.0. wśród szerokiego kręgu odbiorców. Działania promocyjne, które potrwają do końca roku, obejmują telewizję, radio oraz internet.

 

“Koncepcja komunikacji oraz logotyp Programu, stanowiący kluczowy element identyfikacji wizualnej NPRCz 2.0, oparte są na skojarzeniach z książką oraz partykułą pytającą ‘CZY’, będącą jednocześnie pierwszą sylabą wyrazu ‘czytanie’ i zachęcają do czytelniczej zabawy oraz poszukiwania własnych ścieżek na literackiej mapie” – wyjaśniono.

Program NPRCz 2.0, realizowany w latach 2021–2025, ma za zadanie tworzenie warunków, rozwój czytelnictwa w Polsce oraz wzmacnianie roli bibliotek publicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego i centrów dostępu do kultury i wiedzy.

Kampanię NPRCZ 2.0 otwiera spot wizerunkowy (w dwóch wersjach o długości 30” i 75”), w którym gościnnie pojawili się ambasadorzy Programu NPRCz 2.0: aktor Kazik Mazur, kolarka Daria Pikulik, duet muzyczny Rysy oraz prezenterka Ida Nowakowska.

Pierwszy film promujący NPRCz 2.0 “ma pokazać czytanie jako pasjonujący sposób spędzania czasu, niezależnie od miejsca i okoliczności, czynność sprawiającą przyjemność, wciągającą każdego i łączącą ludzi”, czytamy w informacji.

– Narodowe Centrum Kultury, jako jeden z operatorów Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025, jest odpowiedzialne m.in. za promocję czytelnictwa. Mam nadzieję, że dzięki kampanii, którą uruchomiliśmy, dotrzemy z informacją o Programie do szerokiego grona odbiorców i zachęcimy kolejne osoby, a zwłaszcza młodych ludzi, do sięgania po książki. W naszym spocie pokazujemy, że czytanie jest trendy. Rozpoczynamy też budowanie świadomości marki NPRCz 2.0 oraz rozpoznawalności identyfikacji wizualnej Programu – komentuje prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury.

Spot będzie emitowany w stacjach telewizyjnych (kanały TVP SA i grupy Polsat), radiowych (PR SA, rozgłośniach z grupy Audytorium 17, RMF FM) oraz w Internecie do końca grudnia.

Pod adresem www.nprcz.pl Narodowe Centrum Kultury uruchomiło w internecie specjalny serwis, gdzie zarówno beneficjenci NPRCz 2.o, jak też wszyscy zainteresowani czytelnictwem mogą znaleźć szczegółowe informacje dotyczące programu i bieżących działań z nim związanych oraz pobrać materiały informacyjne i edukacyjne.

Jak poinformowano, rodzice i dziadkowie znajdą tam podpowiedzi, jakie lektury podsuwać dzieciom, a poszukiwacze nowinek poznają czytelnicze trendy i liczne ciekawostki literackie.  Specjalna sekcja będzie zawierała materiały dla nauczycieli i scenariusze lekcji, pomagające rozbudzać czytelnicze pasje.

Pojawiające się regularnie na stronie artykuły będą pokazywać korzyści wynikające z czytania oraz podkreślać, jak wyjątkową rozrywkę mogą zapewnić książki z całym swoim bogactwem tematycznym i gatunkowym.

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: NCK