Piątek, 19 sierpnia 2022

W pierwszym półroczu br. Poczta Polska oferowała w swoich placówkach łącznie ponad 1500 tytułów prasowych, prawie 800 tytułów wydawnictw książkowych dla dorosłych oraz ponad 700 tytułów dziecięcych. Klienci coraz częściej odwiedzają urzędy i filię, korzystając z szerokiego wyboru nowości wydawniczych i bestsellerów, czego dowodzą ostatnie wyniki sprzedażowe – wskazuje spółka.

Sprzedaż książek i wydawnictw to jeden z rozwojowych filarów działalności handlowej, którą prowadzi Poczta Polska. W pierwszym półroczu klienci zakupili wydawnictwa prasowe i książkowe za łączną kwotę ponad 50 mln zł. Na prasę egzemplarzową i książki dla dorosłych czytelników wydali ok. 0,5 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Hity sprzedażowe w Poczcie Polskiej to przede wszystkim wydawnictwa o tematyce prozdrowotnej. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. najlepiej sprzedawały się książki: „Cukrzyca i życie”, „Leki prosto z natury”, „Kuchnia i zdrowie” oraz „Encyklopedia zdrowia”. Wśród wydawnictw dla dzieci największą popularnością cieszyły się książeczki dla najmłodszych – kartonikowe, z okienkami, do kolorowania, wyklejania i zdrapywania.

– Poczta Polska to jeden z większych dystrybutorów książek i prasy na polskim rynku. Klienci szukają u nas przede wszystkim różnego rodzaju poradników, choć literatura czy biografie sprzedają się także całkiem dobrze. Staramy się, aby każdy znalazł u nas coś dla siebie, dlatego dbamy o szeroki wachlarz pozycji dostępnych dla czytelników. Cieszymy się, że klienci to doceniają, coraz chętniej kupując u nas wydawnictwa książkowe czy prasę – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Klienci Poczty Polskiej chętnie kupują także książki, które są wśród najlepiej sprzedających się tytułów w kraju. Bestsellery, które najczęściej znikają z półek to m.in. „Empuzjon” – najnowsza powieść Olgi Tokarczuk czy książka o Wołodymyrze Zełenskim autorstwa Wojciecha Rogacina. Hitem sprzedażowym okazał się również tytuł „Polska i Rosja” autorstwa prof. Andrzeja Nowaka, który prezentuje historię napiętych i dynamicznych stosunków polsko – rosyjskich na przestrzeni wieków.

Nowości i najlepiej sprzedające się tytuły książkowe prezentowane są na specjalnych ekspozytorach, znajdujących m.in. przy okienkach obsługi klienta. Nowości na wakacje to m.in. „Pomnik z płomienia. Krzysztof Kamil Baczyński” autorstwa Barbary Wachowicz oraz literatura obyczajowa: „Blef” Ewy Salwin, „Bez hamulców” Aleksandry Pakuła, „Oskarżona” i „Stalker” Magdy Stachula, „To co najważniejsze” Małgorzaty Rogali czy „Piętno” Nataszy Sochy.

Wśród tytułów prasowych największym zainteresowaniem cieszy się najlepiej sprzedający się w Polsce dziennik „Fakt” oraz prasa kolorowa i prasa z programem telewizyjnym: „Teletydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla ciebie” i „Twoje Imperium”. W ostatnim czasie Poczta Polska wprowadziła do sprzedaży czasopismo w języku ukraińskim – tygodnik poradnikowy dla kobiet „100 Rad”. W wybranych placówkach pocztowych dostępny jest m.in. „Bild” – najpopularniejszy dziennik niemiecki.

Niektóre czasopisma oraz wszystkie książki dostępne w ofercie Poczty Polskiej można kupić nie tylko w placówkach pocztowych. Wybrane tytuły można również zamówić za pomocą e-sklepu poczyta.pl i odebrać w wybranej placówce. Spółka oferuje także możliwość zamówienia danego tytułu na życzenie klienta.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Poczta Polska