środa, 25 maja 2022
Eksperci NielsenIQ: ważna będzie budowa lojalności

Nad polską gospodarką zawisły czarne chmury. Obecna sytuacja związana z inflacją powoduje, że konsumenci będą robić zakupy dużo bardziej uważnie i zmienią sklepy, jeżeli znajdą lepszą promocję – twierdzą eksperci NielsenIQ: Karolina Flaht-Soroka, Consumer and Shopper Insights Team Manager oraz Michał Rudecki, Client Director.

Aż 49 proc. Polaków deklaruje obawy związane z wojną. Z kolei 34 proc. obawia się podwyżek cen. To z kolei powoduje, że konsumenci chcą oszczędzać. Już 60 proc. z nich zamierza oszczędzać na produktach spożywczych, 71 proc. na kosmetykach, a 68 proc. na produktach do pielęgnacji domu.

Badacze obserwują wzrost odsetka konsumentów, który deklaruje zmianę sklepu ze względu na promocję (wzrost z 28 do 33 proc.). W związku z tym ważna będzie budowa lojalności.

Drugą strategią są mniejsze zakupy. Konsumenci zrezygnują z części asortymentu, który nie będzie im niezbędny. Kolejną strategią jest szukanie tańszych zamienników. Wiązać się to będzie ze wzrostem popularności marek własnych. Z danych firmy wynika również, że stale rośnie udział dyskontów, obecnie mają 41 proc udziału w rynku spożywczym.

Podaj dalej
Autor: W, fot. Pixabay
Źródło: Wiadomoscihandlowe.pl