Czwartek, 5 grudnia 2024
Wymiana wiedzy, prezentacja najnowszych trendów technologicznych i dyskusja o przyszłości sektora poligraficznego

W piątek się 29 listopada w Warszawie odbyła się konferencja oraz gala „Złotego Gryfa”.

Jak informują organizatorzy z Polskiej Izby Druku, było to „wyjątkowe wydarzenie, które zgromadziło wybitnych ekspertów, przedsiębiorców oraz przedstawicieli branży poligraficznej i opakowaniowej zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Spotkanie było platformą do wymiany wiedzy, prezentacji najnowszych trendów technologicznych oraz dyskusji na temat przyszłości sektora, a także zrównoważonego rozwoju”, a także „Konferencja i gala „Złotego Gryfa” były znakomitą okazją do pogłębienia wiedzy, nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz wyróżnienia osiągnięć w branży poligraficznej. Wysoka jakość merytoryczna wydarzenia oraz obecność międzynarodowych ekspertów podkreśliły znaczenie tego wydarzenia na mapie kluczowych inicjatyw w sektorze”.

Wydarzenie rozpoczęło się po uroczystym otwarciu, którego dokonał Jacek Kuśmierczyk, prezes Polskiej Izby Druku. Kluczowym elementem konferencji była prezentacja raportu „Rynek Poligraficzny i Opakowań z Nadrukiem w Polsce” X edycja w Polsce oraz I edycja w Ukrainie przygotowana przez Aleksandra Kuśmierczyka.

Wykłady i prezentacje poprowadzili uznani prelegenci: Bernd Zipper, Sante Conselvan, Sühan Gürer, Murat Demir, Neil Osment, Andreas Blaschke, Gillian Garside-Wight, Katarzyna Rybicka, prof. Dariusz Kuźmina, Jerzy Czubak, Sonia Draga, Jacek Bucholc, Sergiusz Kovalczuk. Obecni byli także prelegenci gości specjalnych: Piotr Suchodolski, dyrektor Biura Marketingu ORLEN S.A., przedstawiający perspektywę polskiego przemysłu, oraz Krzysztof Mrówczyński – kierownik analiz sektorowych w Bank Pekao S.A., autor raportów o polskiej gospodarce.
Oprócz wykładów odbyły się prezentacje partnerów strategicznych, a wśród nich Avargraf, Europapier Polska, , Huber group, manroland oraz Koenig & Bauer.

Wieczorem uczestnicy konferencji oraz zaproszeni goście uczestniczyli w Gali „Złotego Gryfa”.

Laureaci:

Produkt jedno- lub wielobarwny w oprawie prostej
Drukarnia POZKAL Sp. z o.o. – „HVA’ SAA!”

Produkt jedno- lub wielobarwny w oprawie złożonej
Drukarnia POZKAL Sp. z o.o. – „Muzeum. Historia światowa 2, Zakotwiczenie w Europie 1789–1850

Czasopismo wielobarwne
ArtDruk Zakład Poligraficzny Andrzej Łuniewski – Media Marketing Polska

Kalendarz
Drukarnia SKLENIARZ, Włodzimierz Skleniarz – Kalendarz spiralowany

Efekty specjalne uzyskane przez zastosowanie technik drukarskich lub procesów uszlachetniania druku
REGANTA Szlascy Sp.J. – Etykieta Snake by Skeen

Opakowanie z nadrukiem z tektury litej
Drukarnia DAKO Kozioł i wspólnicy Sp. J. – Bohema

Opakowanie z nadrukiem z tektury falistej
MMP Neupack Polska Sp. z o.o. – Johnnie Walker Black Label

Opakowanie giętkie z nadrukiem fleksograficznym
CDM Packaging Sp. zo.o. – Eureka power wash

Etykieta
FANO Sp. z o.o. – Etykieta na wino

Produkt z nadrukiem hybrydowym
Aniflex Głowacka Wojtaszek Sp. J. – Whisky the red one

Produkt informacyjno-reklamowy z nadrukiem
TFP-Grafika Sp. z o.o. – Simple Piano

Wielkopowierzchniowy produkt reklamowy z nadrukiem
OMNIDRUK Sp. z o.o. – Oklejenie pociągu

Produkt tekstylny z nadrukiem
OPINION Strefa Druku Sp. z o.o. – Rama podświetlana z nadrukiem wielowymiarowym

Innowacyjne zastosowanie technologii poligraficznych
Walstead Kraków Sp. z o.o. – Biodegradowalny stand reklamowy

Druk artystyczny
Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie – Anna Rusin

Zielony Gryf
Opolgraf S.A. – Lider w zarządzaniu śladem węglowym – Jedno zamówienie, jedno drzewo

[Na zdjęciu w centrum Jacek Kuśmierczyk, prezes Polskiej Izby Druku, z organizatorami Konferencji]

Podaj dalej
Autor: (fran), Foto: pd