Polska Izba Druku poinformowała o nominacjach do tegorocznej edycji nagród w konkursie „Złotego Gryfa” 2021 – najważniejszej nagrody poligraficznej, która zostanie przyznana już po raz dwudziesty drugi.
Konkurs ma na celu promocję drukarń, które wykonują produkcję poligraficzną na wysokim poziomie jakościowym, możliwość skonfrontowania jakości wyrobów z konkurencyjnymi drukarniami, potwierdzenie wiarygodności wykonywania jakościowo dobrej produkcji, uzyskanie świadectwa dającego większe możliwości pozyskiwania zleceniodawców oraz posiadanie wizytówki firmy na wykonywanie usług poligraficznych dla zagranicznych zleceniodawców.
Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas tradycyjnego uroczystej gali w trakcie balu Polskiej Izby Druku, jaki odbędzie się 25 listopada w Hotelu Westin w Warszawie na zakończenie dwudniowych obchodów jubileuszu Polskiej Izby Druku i międzynarodowej konferencji „Towards One Converting Europe” .
W dziewięciu kategoriach nominowano następujące prace:
Produkt wielobarwny w oprawie prostej
- Ohara Kasan „Drzeworyty Japońskie” – Drukarnia Skleniarz; Włodzimierz Skleniarz
- Stanisław Wyspiański „Spełnione Dzieło” – Drukarnia Skleniarz; Włodzimierz Skleniarz
- Katalog „Decorative ProfilesMardom Decor” -ArtDruk Zakład Poligraficzny; Andrzej Łuniewski
Produkt wielobarwny w oprawie złożonej
1.„Attack of Titans Season z orginal sounddtrack” – Takt Sp z o.o.
- „Beksiński . Obrazy” – Drukarnia Skleniarz; Włodzimierz Skleniarz
- „Najpiękniejsze kury świata” – Zakłady Graficzne TAURUS; Roszkowscy Sp. z o.o.
Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej
1.„Klub 5 rano” „Robin Sharma“; Drukarnia POZKAL Sp. z o.o. Spółka komandytowa.
Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej
1.„Opowieść Pielgrzyma” – Edica Sp. z o.o.
- „Plewiński” – Drukarnia Skleniarz; Włodzimierz Skleniarz
- „Diabły z Londynu” – Opolgraf SA
Produkt informacyjno-reklamowy
1.„Opowieści z podwórkowej ławki”(RSD: Micro Floppy Edition) – Takt Sp. z o.o.
- Jako tworzywo sztuczne „F3” (Arctic Whitemaarble) – Takt Sp. z o.o.
- Butelka Kingfisher – Chespa Sp. z o.o.
Czasopismo wielobarwne
- „Świat Druku” 6/2021 – Polski Drukarz Sp. z o.o.
- „Media Marketing Polska” – ArtDruk Zakład Poligraficzny; Andrzej Łuniewski
Opakowanie z nadrukiem
- „Dictador Gererations El Lalique” dla Dictador – Takt Sp. z o.o.
- Flat Bottom Pouch Ocean Chef Premium 1kg – CDM Sp. z o.o.
- „Limaco” – Drukarnia WL Sp. z o.o.
Kalendarz
- Kalendarz Freeline 2022 – Edica Sp. z o.o.
- Tinta i przyjaciele „ZAMKI” – Drukarnia TINTA Zbigniew Szymański
Etykieta
1.„Franz Joseff” – Drukarnia WL Sp. z o.o.
2. Monte Santi Frizzante (seria 6 etykiet) – Fano Sp. z o.o.
W skład jury Konkursu Złoty Gryf wchodzą: prof. Jerzy Petriaszwili (Politechnika Warszawska), przewodniczący jury, Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol), prof. Stefan Jakucewicz (ekspert Polskiej Izby Druku), Andrzej Rowicki (ekspert w dziedzinie fleksografii), Andrzej Tomaszewski (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego), Beata Pyś-Skrońska (Polska Izba Opakowań) oraz Marek Pakosz (Polska Izba Druku).