Ksi@żka jest kobietą. Rynek książki (dla) kobiet. Przeszłość – Stan obecny – Perspektywy to hasło 3. Międzynarodowej Konferencji Naukowej KSI@ŻKA W MEDIACH – MEDIA W KSI@ŻCE.
Konferencja odbędzie się 29-30 czerwca – zdalnie, za pośrednictwem platformy MS Teams.
Konferencja ma na celu prezentację stanu badań o aktualnym i historycznym udziale kobiet oraz ich roli w kształtowaniu rynku usług związanych z książką.
Do udziału w konferencji organizatorzy zapraszają badaczy kultury książki, bibliologów, antropologów i estetyków książki, historyków, komunikologów, medioznawców, socjologów, literaturoznawców oraz przedstawicieli innych dyscyplin i profesji, którzy centrum swych rozważań i praktyki zawodowej uczynili książkę i kobiety.
Językami roboczymi konferencji są polski, ukraiński, angielski.
Koszt udziału w konferencji wynosi 250 zł (200 zł dla członków PTKS).
Istotne dla organizatorów są następujące zagadnienia:
- branża książkowa jako obszar aktywności zawodowej kobiet w perspektywie współczesnej i historycznej;
- kobiety w instytucjach książki w wymiarze krajowym i światowym;
- kobiety jako inicjatorki społecznego życia książki i propagatorki czytelnictwa (założycielki klubów książki, czytelni, bibliotek, stowarzyszeń i fundacji proczytelniczych, booktuberki, bookstargamerki, booktokerki, podkasterki, itp.);
- kobiety jako czytelniczki dawniej i dziś (gusta i preferencje lekturowe, rola kobiet w socjalizacji czytelniczej, kształtowaniu kultury (nie tylko literackiej) i tożsamości narodowej w wymiarze mikro i makro: rodzina vs. społeczeństwo);
- kobiety jako konsumentki książki;
- kobiety jako target na rynku wydawniczo-księgarskim (specyfika reklamy i promocji książki dla kobiet, narzędzia marketingu wydawniczego adresowanego do kobiet, itp.);
- książka dla kobiet (wydawcy, autorzy, marki, gatunki, tematy, architektura i design książki dla dziewcząt i kobiet, itp.);
- media i internet jako przestrzeń rozpowszechniania i promocji książki dla kobiet; – kobiety rynku książki jako bohaterki narracji medialnych.
Zgłoszenia:
Aby wziąć udział w konferencji, należy wypełnić do dnia 4 czerwca:
Więcej informacji na stronie konferencji
Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji:
- Katedra Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej Instytutu Nauk o komunikacji Społecznej i Mediach UMCS w Lublinie;
- Department of Social Communication and Information Activities, Lviv Polytechnic National University;
- Department of Social Communication, Lesya Ukrainka Volyn National University;
- Department of Media Communications, Ukrainian Academy of Printing