Książki pozostają najpopularniejszą kategorią wśród młodych użytkowników KulturPass, odpowiadając za prawie połowę dotychczasowej sprzedaży – informuje Börsenblatt.
Jak wskazano, wprowadzenie programu KulturPass, czyli bonu na kulturę w Niemczech sprawdziło się. Od czasu jego uruchomienia 14 czerwca 2023 roku około 258 000 młodych ludzi urodzonych w 2005 roku i mających wówczas 18 lat aktywowało swój budżet na kulturę w wysokości 200 euro.
Za pośrednictwem aplikacji złożono łącznie 767 800 zamówień w różnych kategoriach. Po książkach, największą popularnością cieszą się wizyty w kinie i koncerty.
Łączna wartość zamówień wyniosła 15,1 mln euro.
Dotychczas złożono 460 200 zamówień na książki. Wygenerowało to obrót w wysokości 7,4 mln euro.
Młodzi Niemcy najchętniej poprzez aplikację zamawiają powieści z kategorii Young Adult i New Adult. Na szczycie listy utrzymują się autorki: Rebecca Yarros (autorka powieści “Czwarte skrzydło”) Hannah Grace (“Icebreaker”) i Ana Huang.
Wśród 10 najlepszych tytułów beletrystycznych, które były najczęściej zamawiane bezpośrednio przez aplikację, są tylko dwa wyjątki od tego trendu – w postaci powieści Juli Zeh “Corpus Deliciti” i thrillera psychologicznego Sebastiana Fitzka “Die Einladung”.