Wtorek, 30 stycznia 2024
Dzięki wprowadzeniu bonu na kulturę już 7,4 mln euro wydano na zakup książek

Książki pozostają najpopularniejszą kategorią wśród młodych użytkowników KulturPass, odpowiadając za prawie połowę dotychczasowej sprzedaży – informuje Börsenblatt.

Jak wskazano, wprowadzenie programu KulturPass, czyli bonu na kulturę w Niemczech sprawdziło się. Od czasu jego uruchomienia 14 czerwca 2023 roku około 258 000 młodych ludzi urodzonych w 2005 roku i mających wówczas 18 lat aktywowało swój budżet na kulturę w wysokości 200 euro.

Za pośrednictwem aplikacji złożono łącznie 767 800 zamówień w różnych kategoriach. Po książkach, największą popularnością cieszą się wizyty w kinie i koncerty.

Łączna wartość zamówień wyniosła 15,1 mln euro.

Dotychczas złożono 460 200 zamówień na książki. Wygenerowało to obrót w wysokości 7,4 mln euro.

Młodzi Niemcy najchętniej poprzez aplikację zamawiają powieści z kategorii Young Adult  i New Adult. Na szczycie listy utrzymują się autorki: Rebecca Yarros (autorka powieści “Czwarte skrzydło”) Hannah Grace (“Icebreaker”) i Ana Huang.

Wśród 10 najlepszych tytułów beletrystycznych, które były najczęściej zamawiane bezpośrednio przez aplikację, są tylko dwa wyjątki od tego trendu – w postaci powieści Juli Zeh “Corpus Deliciti” i thrillera psychologicznego Sebastiana Fitzka “Die Einladung”.

 

 

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: boersenblatt.net