Wtorek, 24 stycznia 2023
Rozwój oferty dla bibliotek publicznych oraz produkcji własnych

Jak podsumowuje Empik, e-booki i audiobooki umacniają swoją pozycję na polskim rynku wydawniczym.  Liczba subskrybentów korzystających z aplikacji Empik Go wzrosła w 2022 roku o 30 proc.

To efekt odważnych inwestycji w rozwój. Marka skupiła się na poszerzeniu oferty, ulepszeniu technologii oraz tworzeniu contentu. W ub. roku katalog powiększył się o ponad 40 tys. tytułów.

– Rok 2022 był kolejnym rokiem ogromnych wyzwań. Naszym celem było dostarczenie nowych, wartościowych tytułów, które stanowiłyby nie tylko rozrywkę, ale także źródło wiedzy. Poszerzyliśmy nasz katalog o 52 proc. W bibliotece Empik Go pojawiły się setki nowych wydawnictw autorów i twórców. To dla nas największa wartość – mówi Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content w Grupie Empik.

Pojawiła się nowa oferta abonamentowa „Go Mini”.

– W 2022 roku do naszego flagowego abonamentu Go Max oraz abonamentu dla bibliotek dołączyła oferta bardziej przyjazna cenowo. Abonament Go Mini to odpowiedź na potrzeby czytelników. Przygotowaliśmy propozycję dla  osób, które mają trochę mniej czasu na czytanie i słuchanie, ale nadal zależy im na zapoznawaniu się z nowościami wydawniczymi i kultowymi tytułami – tzw. „longsellerami” dostępnymi w całej ofercie – podsumowuje Kuba Piotrkowicz.

W ubiegłym roku zespół produkcyjny zrealizował ponad 700 audiobooków i podcastów, co przełożyło się na 7 tysięcy godzin nagrań.

– W sektorze produkcyjnym planujemy kolejne innowacje, już za kilka miesięcy wystartuje nasze studio nagraniowe, które ma być najnowocześniejszym w Polsce. Jest na co czekać – dodaje  Piotrkowicz.

Empik Go rozwija równie dynamicznie swoją ofertę dla bibliotek publicznych. Aż o 24 proc. więcej instytucji publicznych podpisało umowę z Empik Go na dystrybucję abonamentu bibliotecznego.

W 2022 roku w aplikacji pojawiły się aż 32 oryginalne produkcje Empik Go, m.in. „Projekt Riese” Remigiusza Mroza czy „Mierzeja” braci Miłoszewskich.

Oprócz książki cyfrowej aż 40 proc. użytkowników aplikacji Empik Go słuchało podcastów. Katalog powiększył się o 24 tys. nowych odcinków podcastów. Empik Go wyprodukował także 20 oryginalnych serii podcastów, takich jak „Odwilż” czy „Kryminalna historia kościoła”. Największą liczbę odbiorców wciąż przyciągają podcasty true crime oraz te z kategorii well-being.

Które z tytułów elektronicznych były najpopularniejsze w 2022 roku? Tego dowiemy się podczas gali Bestsellerów Empiku już 7 lutego.

Nominacje:
Audiobook
Czerwona ziemia, Marcin Meller, czyta: Wojciech Mecwaldowski, Wydawnictwo W.A.B.
Gra złudzeń, Kasia Magiera, czyta: Aneta Todorczuk, Wydawnictwo Melanż
Małe zbrodnie, Magdalena Majcher, czyta: Aneta Todorczuk, Wydawnictwo W.A.B.
Ukochane dziecko, Romy Hausmann, czyta: Martyna Szymańska, Wydawnictwo W.A.B.
Uśpiona, Alicja Sinicka, czyta: Anna Dereszowska, Wydawnictwo W.A.B
Superprodukcja audio
Chołod, Szczepan Twardoch, Empik Go i Wydawnictwo Literackie
Mierzeja, Wojtek Miłoszewski i Zygmunt Miłoszewski, Empik Go i Wydawnictwo W.A.B.
Niech to usłyszą, Wojciech Chmielarz, Jakub Ćwiek, Radio Zet
Projekt Riese, Remigiusz Mróz, Empik Go i Wydawnictwo Filia
Szum, Małgorzata Oliwia Sobczak, Empik Go i Wydawnictwo W.A.B.
Podcast
Dialogi Waginy i Penisa, Beata Biały, Andrzej Gryżewski, Jagna Kaczanowska
Kryminalna historia kościoła, Artur Nowak, Stanisław Obirek
Negocjator, Krzysztof Balcer, Jolanta Gwardys
Odwilż (HBO Max), Justyna Mazur, Marcin Myszka
Wariaci u władzy, Witold Szabłowski
Podaj dalej
Autor: ET