Czwartek, 1 czerwca 2023

Białostocka spółka Glosel, do której należą e-sklepy TaniaKsiazka.pl i Bee.pl, odnotowała w 2022 roku 320 mln zł przychodów i 600 tys. zł zysku netto. Aż 70 proc. obrotów przynoszą książki. Głównie papierowe, ale także e-booki i audiobooki, choć elektroniczne wersje stanowią jednak tylko niewielki procent przychodów.

Od ubiegłego roku świetnie sprzedaje się kategoria książek dla młodzieży, to firma odnotowała 200 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do 2021 roku.

Według Łukasza Kierusa, prezesa spółki, Glosel ma ok. 10 proc. udziału w całym rynku książki w Polsce.

Glosel wynajmuje blisko 10 tys. mkw. magazynu od Panattoni Park na przedmieściach Białegostoku. Ma tam 16 km półek i 3 tys. miejsc paletowych na regałach wysokiego składowania. Zatrudnia obecnie ponad 200 osób.

“Sprzedaż książek w Polsce staje się nieopłacalna – to bardzo konkurencyjny i niskomarżowy obszar rynku. To z kolei sprawia, że od 2021 roku w Polsce trwa wojna na ceny książek. Wykrwawiamy się, walcząc między sobą, co niekorzystnie przekłada się na nasze wyniki” – zauważa Łukasz Kierus w rozmowie z “Forbes”.

Ale, jak prognozuje, w tym roku przychód firmy Glosel będzie większy, ale rentowność utrzyma się na poziomie z ubiegłego roku.

Glosel to jedna z największych spółek zajmujących się sprzedażą online w Polsce, obecna na rynku od 2006 roku. Firma powstała z inicjatywy Łukasza Kierusa, który swoją pierwszą księgarnię internetową – CzaryMary.pl. Należąca do spółki Glosel TaniaKsiazka.pl, jedna z największych w Polsce księgarni internetowych, obchodzić będzie w tym roku 17. urodziny. Z kolei marka Bee.pl to dynamicznie rozwijający się e-sklep ze zdrową żywnością oraz ekoasortymentem.

W tym roku Glosel znalazł się wśród laureatów prestiżowego grona “Diamentów Forbesa”.

Podaj dalej
Autor: ET