
Magda Mazur objęła stanowisko dyrektor zarządzającej Wydawnictwa Harde. Nadal będzie też pełnić funkcję redaktor naczelnej wydawnictwa Harde oraz jego imprintu Wydawnictwa Lekkie. Stanowisko redaktor naczelnej objęła w 2021 roku.
Jak poinformowano, w związku z dynamicznym rozwojem wydań elektronicznych tytułów z portfolio Wydawnictwa Harde, z początkiem stycznia Kamila Hejka-Kado objęła stanowisko Head of Digital Content & Strategy Department. Kamila Hejka-Kado raportuje bezpośrednio do Magdy Mazur.
Celem powstania nowego działu jest jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału, jaki niosą publikowane w wydawnictwie treści, ale także współpraca z tworzącymi je osobowościami świata kultury i popkultury. W bieżącym roku nacisk zostanie położony również na kooperację z innymi wydawcami w celu digitalizacji ich contentu, a z wykorzystaniem zasobów Grupy ZPR Media: bazy lektorów, zespołu produkcyjnego oraz profesjonalnego studia nagraniowego.
– Już od jakiegoś czasu Harde mocno stawia na wydania cyfrowe. Niektóre jego tytuły wydawane są tylko jako e-book i audiobook a popularni autorzy pojawiają się u nas w roli podcasterów. Tylko w tym roku zespół produkcyjny zrealizował ponad 230 audiobooków i podcastów wydawnictwa, co przełożyło się na ponad 1300 godzin nagrań. Planujemy także nagrywanie pierwszych słuchowisk, których scenariusze są inspirowane tytułami naszego wydawnictwa oraz realizację projektów odpowiadających na potrzeby Klientów łącząc cechy działań agencyjnych z kompetencjami redakcyjnymi – mówi Kamila Hejka-Kado Head of Digital Content & Strategy Department.
Kamila Hejka-Kado z Grupą ZPR Media związana jest od 2016 roku. Od 2021 roku na stanowisku Head of Audio zajmowała się rozwojem produktów internetowych – w tym podcastów oraz audiobooków – znajdujących się w portfolio Grupy ZPR Media.
– Doświadczenie, które zebrałam m.in. w pracy na rzecz należących do Grupy ZPR Media stacji radiowych pozwoli mi w pełni wykorzystać synergię działów do stworzenia wyjątkowo bogatej oferty dla czytelników – dodaje Kamila Hejka-Kado Head of Digital Content & Strategy Department.
Wydawnictwo Harde istnieje od 2018 roku, publikując około 100 tytułów rocznie tak w kategorii non fiction, jak i fiction. Dwa lata temu z powodzeniem ruszył jego imprint, Wydawnictwo Lekkie. Pod tym szyldem publikowane są tytuły rozrywkowe. Za plan wydawniczy obu marek odpowiada Magda Mazur, zaś za rozwój pionu sprzedaży dyrektor sprzedaży Kamil Pawłowski.