środa, 1 czerwca 2022

Wydawnictwo Media Service Zawada osiągnęło w 2021 roku wzrost przychodów o 9,1 proc. – do 31,46 mln zł, a zysk netto wzrósł z 87,3 do 772,5 tys. zł.

Przychody Media Service Zawada ze sprzedaży produktów (czyli głównie czasopism i książek) zwiększyły się z 25,9 do 28,92 mln zł, a z usług (m.in. publikacji reklam) zmalały z 2,59 do 2,57 mln zł.

“Sprzedaż nowych wydawnictw (nowych tytułów) prowadzono nakładem reklamowym zapewniającym optymalną sprzedaż; wyniki finansowe były zadowalające. Zwiększono różnorodność kanałów dystrybucyjnych, szczególnie w zakresie dystrybucji książek” – napisano w sprawozdaniu.

Na zeszłoroczne przychody złożyło się 30,39 mln zł osiągniętych w kraju i 1,1 mln zł z zagranicy.

Firma publikuje magazyny dziecięce, przede wszystkim oparte na postaciach z seriali i filmów, w tym: „Cartoon Network Magazyn”, „Ben 10”, „Scooby Doo”, „Winx Club”, „Świnka Peppa”, „Mini Mini”, „Magic Pocket”, „Nick Jr”, „L.O.L. Surprise” i „44 Koty” oraz książki „Świnka Peppa”, „Psi Patrol”, „PJ Masks”, „L.O.L. Surprise”, „44 Koty”, „Msza i Niedźwiedź” oraz nowe tytuły: „Strażak Sam” i „Barbie”.

75 proc. udziałów wydawnictwa należy do angielskiej spółki Media Service Zawada, a 25 proc. – do członka jego zarządu Andrzeja Przesmyckiego.
Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Wirtualnemedia.pl