Choć Polacy oszczędzają, firmy kurierskie zacierają ręce. Wydajemy mniej, ale kupujemy częściej – informuje „Rzeczpospolita”.
„Klienci zaczynają liczyć każdą złotówkę, spodziewam się więc w kolejnych miesiącach zmniejszania wartości koszyka e-zakupów. Już to zresztą widzimy. Konsumenci, zamiast kupować droższe markowe produkty, kupują tańsze. Stąd choćby sukces chińskich platform oferujących tańsze zamienniki droższych produktów” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu. „Klienci kupują mniej, ale częściej. Wyraźnie widzimy tę prawidłowość” – dodaje.
Polacy, szukając oszczędności, coraz chętniej decydują się na dostawy do automatów paczkowych. Według badań Biostatu, aż trzy czwarte Polaków odbiera produkty zakupione w internecie za pośrednictwem automatów.
W drugim kwartale br. Inpost odnotował wzrost przychodów rok do roku na polskim rynku o 22 proc., a za granicą o niemal jedną czwartą. Rafał Brzoska prognozuje, że podobne tempo rozwoju utrzyma w drugim półroczu.
Liderem jest Inpost, ale swoje automaty paczkowe mają też DPD, Allegro, tandem DHL i AliExpress, Orlen czy Poczta Polska.