W lipcu wydawnictwo Natuli ogłosiło powstanie nowego imprintu Mocja. Czytelnicy znajdą w nim książki rozwojowe, ale też polityczne i związane z wyzwaniami współczesnego świata.
Jak mówi Michał Dyrda, pomysłodawca i założyciel: – Mocja powstała, ponieważ zacząłem dostrzegać dysproporcje pomiędzy tym, jak pracują nad rozwojem kobiety, a jak mężczyźni. W branży wydawniczej to, że książki czytają i kupują w większości kobiety, jest powodem, dla którego wydawcy tworzą książki właśnie dla kobiet. Pomyślałem odwrotnie… mężczyźni „nie czytają”, ponieważ brakuje im odpowiednich książek.
„Intencją Mocji jest wydawać książki rozwojowe, ułatwiające budowanie kompetencji lepszego, bardziej zrównoważonego życia, które będą czytali również mężczyźni. Zaglądamy zatem w obszar emocji, relacji z samym sobą, relacji partnerskiej, rozumienia męskości, patriarchatu i feminizmu. Zaglądamy w przestrzeń pracy, rodziny, zdrowia psychicznego i dobrostanu. Wszystko to wydamy w prosty, jasny i skupiony na czytelniku sposób” – czytamy w informacji przekazanej Bibliotece Analiz.
Pierwszy tytuł, jaki ukazał się pod szyldem Mocji, to „Radykalna szczerość”, która zyskała miano kontrowersyjnej, wręcz obrazoburczej w Stanach Zjednoczonych. Jej autor, dr Brad Blanton, „znany z niewyparzonego języka cham, bez ogródek pali ogniem wszelkie przejawy kłamstwa i nieszczerości, którymi się karmimy. Niech was jednak nie zmyli forma – to książka głęboko terapeutyczna i humanistyczna. Daje nadzieję, że jest możliwe prawdziwe i trwałe porozumienie między ludźmi”. „Radykalna szczerość” dostępna także w wersji elektronicznej na Virtualo i Legimi.
Michał Dyrda – wydawca nowego projektu wydawniczego Mocja, współtwórca wydawnictwa Natuli oraz Fundacji 3Panów, zajmującej się prewencją zdrowia psychicznego mężczyzn.