Czwartek, 27 czerwca 2019
Wydawnictwo CeDeWu poleca

Koneserzy wina mawiają, że „wino prawdę Ci powie” (in vino veritas), co z perspektywy menedżerskiej może oznaczać, że w „smaku” wina zawarte jest podejście do prowadzenia biznesu winiarskiego. Degustacja jako kluczowa usługa w drodze do sukcesu, powinna przypominać udział w „misteriach bachusowskich”, a więc przebiegać zgodnie ze sztuką ceremonii, celebracji i rytualizacji konsumpcji wina. Dlatego im bardziej usługa degustacyjna jest zorientowana na kreowanie zmysłowych i pochłaniających doświadczeń dla agroturysty, tym więcej przepływów wiedzy jest zakodowanych w modelu biznesu gospodarstwa agrowinnego.

Podczas konwersacji z winiarzem klient powinien pozyskać podstawową wiedzę z zakresu nauki o winie (enologii), przekazywanej w formie „wielkich narracji” nt.:

• filozofii wina (koncepcji znaczenia wina w życiu człowieka),
• wiedzy technologicznej (orientacji manualnej, zmechanizowanej, ekologicznej),
• tajników produkcji wina (metodach winifikacji),
• szczepów, gatunków i roczników (podstaw typologii win),
• kompozycji i faktury wina („poetyckie” opisy walorów smakowych wina),
• doboru dań do wina (rekomendacje win równoważących spożywany posiłek).

Na podstawie autorskich badań, przeprowadzonych w renomowanych, benchmarkingowych regionach agroturystyki winnej, m.in. w Alzacji i na Morawach, przedstawiane w książce modele biznesu gospodarstw agrowinnych pokazują zarówno procesy, procedury, narzędzia i narracje funkcjonowania gospodarstw agrowinnych, jak również najlepsze praktyki współpracy w tworzeniu szlaków winnych (projektowania „wędrówek” dla agroturystów). Proponowane zalecenia i rekomendacje są szczególnie przydatne dla rozwoju gospodarstw agrowinnych oraz enoturystyki w Polsce.

O autorce:

Dr Daria Hołodnik jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Politechniki Opolskiej (adiunktem w Katedrze Geografii i Ekonomiki Turystyki, w Instytucie Turystyki i Rekreacji, na Wydziale Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii). Dotychczasowe prace naukowo-badawcze zaowocowały dorobkiem liczącym ponad 30 publikacji w języku polskim i angielskim poświęconych zarządzaniu w usługach turystycznych. Obecnie jest czynnie zaangażowana w projekty coachingowe i konsultingowe w przestrzeni biznes u turystycznego (gospodarstwa agroturystyczne i agrowinne, ośrodki SPA & wellness, hotele historyczne). W ramach współpracy z wydawnictwem CeDeWu opublikowana została jej współautorska książka: „Strumieniowanie energii klienta. Transmisja znaczeń”.

„Modele biznesu gospodarstw agrowinnych”

Autor:   Daria Hołodnik

Rok wydania: 2017
Oprawa: Miękka
Format: 165×235
Stron: 162
ISBN: 978-83-7556-795-3
Cena: 50,00 zł

Wydawnictwo CeDeWu

https://cedewu.pl/Modele-biznesu-gospodarstw-agrowinnych-p1987

Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CeDeWupl/

Zapraszamy do księgarni stacjonarnej Wydawnictwa CeDeWu znajdującej się przy ulicy Żurawiej 47 w Warszawie!

Podaj dalej
Źródło: wyd. CeDeWu