Piątek, 17 marca 2023
Aleksandra Borycka: "Nie reklamujemy się, bo wierzymy w pracę organiczną"

Minęły dwa lata od czasu uruchomienia platformy Amazon.pl, gdy Polska dołączyła się kilkunastu krajów świata należących do systemu operacyjnego stworzonego przez Jeffa Bezosa.

“W Amazon jesteśmy maratończykami – to jedna z kluczowych zasad. Dwa lata to wciąż sprint, a my patrzymy w perspektywie kolejnych dekad, a cele stawiamy sobie na kilka lat do przodu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak wystartowaliśmy, w jakim tempie rośniemy i w jakim tempie dołączają do nas polscy sprzedawcy. Mamy już setki tysięcy sprzedawców i setki milionów produktów z całego świata. Jednocześnie nigdy nie spoczywamy na laurach – jest dobrze, ale zastanawiamy się, co możemy zrobić lepiej, szybciej, taniej, sprawniej” – mówi Aleksandra Borycka, szefowa marketplace’u Amazon.pl, w wywiadzie dla portalu Wiadomoscihandlowe.pl.

Zapytana o to, jak Amazon.pl chce pozyskiwać nowych klientów odpowiada: “Nie reklamujemy się, bo wierzymy w pracę organiczną. Inwestujemy w rozwój naszych usług. Poświęcamy bardzo dużo czasu na to, by do naszego sklepu dotarły te produkty, których konsument poszukuje, a za nimi właśnie sami klienci. Skupiamy się na usprawnianiu logistyki oraz na atrakcyjnych cenach i opcjach dostawy. Dopiero, gdy dochodzimy do pewnego, określonego wewnętrznie etapu rozwoju, wtedy zaczynamy robić kampanie marketingowe, ale ciągle w ograniczonym zakresie. Nie jesteśmy firmą marketingową. Zrobiliśmy reklamę z Yeti, bo miała ona przypomnieć, że można kupować na Amazon, ale to nasza kampania globalna, której używaliśmy reklamując wszystkie nasze sklepy”.

Jak przyznała Aleksandra Borycka, wolumen sprzedaży systematycznie rośnie, “natomiast ostatnio obserwujemy, że konsumenci odkładają niektóre zakupy, zwłaszcza te droższe. Po dużym, ogólnorynkowym wzroście sprzedaży w czasie pandemii, obecnie widzimy dosyć oczywiste spowolnienie dynamiki. Warto też odnotować rosnące przywiązanie do marek mainstreamowych – to pewna zmiana trendu, bo był już moment dynamicznego wzrostu sprzedaży marek premium. Na pewno ważnym odnotowania jest duże zainteresowanie polskich konsumentów zakupami czasie światowych kampanii promocyjnych np. Black Friday”.

Cała rozmowa dostępna jest TUTAJ

 

Podaj dalej
Autor: ET