Polska Izba Druku po raz kolejny zorganizowała konkurs o prestiżową Nagrodę Złotego Gryfa za „najlepszą jakość wykonania produktu poligraficznego”. Zgłoszono do niego 38 prac, które były rozpatrywane w 9 kategoriach.
W skład Komisji Konkursowej, której członkowie w tym roku indywidualnie zapoznawali się ze zgłoszonymi pracami i dokonywali ich oceny, wchodzili: przewodniczący: prof. Jerzy Petriaszwili (Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL), prof. Stefan Jakucewicz (Ekspert Polskiej Izby Druku), Beata Pyś-Skrońska (Polska Izba Opakowań), Andrzej Rowicki (ekspert fleksografia), Przemysław Śleboda (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego), Andrzej Tomaszewski (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego) oraz Bogdan Wyrzykowski (SIMP).
Nominowano następujące prace:
Produkt wielobarwny w oprawie prostej
– Styl zakopiański Stanisława Witkiewicza (Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz)
– Forcefield (Torro Sp. z o.o.)
Produkt wielobarwny w oprawie złożonej
– Rośliny, zwierzęta (Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz)
– Samurai-Amour & Art. Sylwia Makris (Edica Sp. z o.o.)
– Fotografia w Gdańsku (Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k)
– Danmarks konger og dronninger: fra Gorm til Margrethe II (Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k)
Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej
– What if? A co, gdyby? (Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k)
– Radisson Blu, Morska Kolorowanka (Drukarnia WL Sp. z o.o.)
Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej
– H.C. Andersen (Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz)
– Bug. Pejzaż nostalgiczny (Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k)
– Pan Tadeusz (Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex Sp. z o.o.)
Produkt informacyjno-reklamowy
– Chronariak Collector Box (Takt Sp. z o.o.)
– Podole Wielkie Gorzelnia (Drukarnia WL Sp. z o.o.)
Czasopismo wielobarwne
– Food Service Massimo Bottura – Gotowanie to akt miłości (ArtDruk Zakład Poligraficzny Andrzej Łuniewski)
– MAYO line Mayones Guitars&Basses (Drukarnia WL Sp. z o.o.)
Opakowanie z nadrukiem
– Opakowanie kaszerowane „2 Masters” dla Dictador Sp. z o.o. (Takt Sp. z o.o.)
– TOKYO Bikor Makeup (Drukarnia WL Sp. z o.o.)
Kalendarz
– Kalendarz Tinta i przyjaciele (Drukarnia TINTA Zbigniew Szymański)
– Kalendarz Charytatywny DKMS (Torro Sp. z o.o.)
– Kalendarz Legendy (Zakład Poligraficzny Normex Iwona Morawczyńska)
Etykieta
– Nalewka Wiśniowa „Etyfleksówka” (Etyflex Sp. z o.o.)
– Śliwowica z manufaktury Wódki (Drukarnia Multipress Sp. z o.o. S.K.)
– Wychowana w Luksusie (PPU „COMEX” Sp. z o.o.)
Kolejność podania nominowanych tytułów jest przypadkowa, a ilość nominowanych tytułów w poszczególnych kategoriach wynika z decyzji podjętych przez jurorów w czasie preselekcji.
Uroczyste ogłoszenie wyników tegorocznego Konkursu Złotego Gryfa nastąpi w czasie Gali Konkursowej na Balu Polskiej Izby Druku w dniu 24 października w hotelu The Westin Warsaw.