środa, 19 lutego 2020
Szkolenie 8 kwietnia w Warszawie

Polska jest najszybciej starzejącym się krajem w całej Unii Europejskiej! Szacuje się, że do 2050 roku osoby powyżej 60-tego roku życia będą stanowiły aż 40,4 proc. społeczeństwa. Już teraz w naszym kraju jest około 13 mln osób powyżej 50-tego roku życia. Kto zatem odpuściłby sobie tak wielki kawałek (jedną trzecią!) tego „tortu”? Jak tworzyć, sprzedawać i reklamować książki dla osób 50+, aby skutecznie ich pozyskać? O tym będzie mowa na tym szkoleniu.

  • Jakie STEREOTYPY na temat tej grupy przeszkadzają dobrze ją zrozumieć?
  • Dlaczego parametry techniczne i edytorskie są tak WAŻNE dla osób 50+?
  • Które podsegmenty tej kategorii czytelników są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE i jak dopasować dla nich produkt?
  • Czy kryminały, romanse i literatura piękna są jedyną alternatywą dla serii wydawniczych i dlaczego czasem WARTO pomyśleć o innych kategoriach?
  • Kto jest rzeczywistym influencerem na tym rynku i jak dotrzeć do najlepszych blogerów i influencerów 50+?
  • Czemu podczas promocji ta grupa potrzebuje szczególnego traktowania i jak reklamować książkę, żeby NAPRAWDĘ dotrzeć do czytelników?

Odpowiedzi na te pytania to klucz do zrozumienia największej, a jednocześnie najbardziej lojalnej grupy czytelniczej w Polsce. Ale – uwaga! – te zagadnienia to tylko rozgrzewka. Na szkoleniu omówimy przykłady największych błędów edytorskich i komunikacyjnych na rynku wydawniczym skierowanym do tej grupy. Razem odkryjemy, dlaczego jedne projekty stają się sprzedażowymi hitami, a inne odchodzą w zapomnienie.

Prawie 30 lat doświadczenia w największych wydawnictwach, wprowadzenie na rynek najlepiej sprzedających się projektów wydawniczych dla grupy 50+, doskonała znajomość sekretów tego segmentu, setki przeprowadzonych testów rynkowych i badań fokusowych oraz szkolenia w Polsce, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Działalność influencerska w grupie 45+. Te atuty osoby prowadzącej sprawiają, że wiedza wyniesiona ze szkolenia będzie niezwykle praktyczna i inspirująca.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy.

Program szkolenia:

I. Grupa docelowa – czyli poznaj dobrze czytelnika 50+

  • segmentacja rynku,
  • fakty i mity na temat tej grupy;
  • potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe;
  • dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+;
  • czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych focusów i badań rynkowych

II. Content is the king – kluczowe czynniki sukcesu

  • najbardziej pożądane tematy w tej grupie i jak je przedstawić, żeby się sprzedały;
  • hity i kity – jakie projekty wydawnicze osiągnęły największe sukcesy, a jakie największe porażki;
  • 10 podstawowych „wspomagaczy” content, czyli edytorskie składniki sukcesu;
  • lista pytań, które są koniecznie podczas redagowania treści dla osób 50+;
  • rola zdjęć i infografiki w grupie silversów;
  • chwytliwy tytuł – 10 sprawdzonych formatów, które możesz dowolnie formatować;
  • okładka sprzedaje – jak ją dobrze zaprojektować dla tej grupy

III. Modele wydawnicze i biznesowe – przykłady z rynku polskiego i zagranicznego

  • case stady – czego możemy się nauczyć od innych;
  • jak opracować efektywny biznesowo projekt wydawniczy – potencjał sprzedażowy, cena, parametry techniczne;
  • Jak znaleźć lukratywną niszę wydawniczą.

IV. Efektywna promocja dla pokolenia silver

  • Jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny – co rzeczywiście działa na czytelników;
  • kolory, fonty, sformułowania – których unikać, a na jakie postawić;
  • promocja w internecie – najbardziej skuteczne formaty;
  • jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż;
  • przykłady najbardziej wpływowych influencerów i celebrytów w tej grupie;
  • czasopisma i magazyny – które są najbardziej lubiane i popularne w tej grupie i jak do nich dotrzeć;
  • wydawnictwa, pisma i funpage internetowe dla czytelników 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę przy promocji książki;
  • jakie rodzaje promocji z rynku FMCG mogą zadziałać na tę grupę;
  • kiedy promocja nie jest potrzebna.

Prowadząca:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec, silver generation expert z 25-letnim doświadczeniem. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy. (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

Termin szkolenia:  8 kwietnia 2020 r.,  w godz. 9.00-16.30

Miejsce: Warszawa, Atlas Tower, Centrum Konferencyjne Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł +23% VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy koszt uczestnictwa dla 1 osoby wynosi 500 zł + VAT.

Formularz zgłoszeniowy do pobrania:

PDF formularz_8_4_20

DOC formularz_silver_8_4_20

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając:  ewa_zajac @rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg:ewa @rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

Organizator:
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
www.rynek-ksiazki.pl

 

Zobacz również inne szkolenia:

Testuj albo giń – skuteczne sposoby ograniczania ryzyka wydawniczego. Czego wydawcy książek można nauczyć się od wydawców kolekcji książkowych i serii hobbystycznych?

TERMIN SZKOLENIA: 18 marca 2020 r