Empik rozwija ofertę w sklepach stacjonarnych i stawia na produkty unikatowych marek oraz producentów, również z kategorii dostępnych do tej pory wyłącznie online. To gadżety licencyjne w ramach Strefy Fana (np. Star Wars, Friends, Harry Potter, Marvel), dodatki do wnętrz w Strefie Design, rozszerzona dotychczasowa oferta w Strefie Winyli i Strefie Party, nowe produkty licencyjne i interaktywne w Strefie Pluszu oraz Office Premium z ekskluzywną selekcją artykułów biurowych.
Strefy powstają sukcesywnie w wybranych salonach, a już teraz można je znaleźć m.in. w Empiku w warszawskiej Westfield Arkadii, w łódzkiej Manufakturze i gdańskiej Galerii Bałtyckiej.
– Obserwujemy nieustannie rosnące zainteresowanie kategorią “Dom i Ogród”. Polacy otwierają się na nowe i chętnie sięgają po modne dodatki oraz dekoracje, które nadają wnętrzom oryginalnego charakteru i są przystępne cenowo. Prawie rok temu wystartowaliśmy ze Strefą Design na Empik.com, która dziś skupia już ponad 100 tys. produktów zarówno od małych, rodzimych manufaktur, jak i popularnych marek. Teraz najmodniejsze, unikalne dodatki do wnętrz, a także polskie kosmetyki do pielęgnacji trafiają na półki wybranych salonów – mówi Ewa Kowalewska, Menadżer Działu Prezentów, Dekoracji i Kolekcji w Empiku
Empik tworzy również w sklepach specjalne dedykowane miejsce dla entuzjastów popkultury i miłośników najpopularniejszych książek i filmów. Poszerza dotychczasową ofertę licencyjnych produktów kolekcjonerskich, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, o ponad 200 artykułów – m.in. bluzy, koszulki, szlafroki, kapcie, zegary, obrazy i inne dekoracje ścienne, a także kubki, torby, zabawki i wiele innych.
Jeszcze w tym roku nowe strefy powstaną w krakowskiej Bonarce i szczecińskiej Kaskadzie. Wybrane ekspozycje tematyczne można natomiast znaleźć w Gdańsku (Galeria Bałtycka), Łodzi (Manufaktura), Bielsko Białej (Sarni Stok), Bydgoszczy (Zielone Arkady), Szczecinie (Galaxy) i Warszawie (Galeria Mokotów, Wola Park, Blue City), a już wkrótce również w Katowicach (Silesia). Na przyszły rok zaplanowano wdrożenie konceptu w salonach Empik w kolejnych miastach.