
Pomysły czerpiemy z szerokiego uniwersum naszych bohaterów i fabuł – rozmowa z Agnieszką Tokarczyk, prezes zarządu, i Markiem Dobrowolskim, dyrektorem handlowym Wydawnictwa Nasza Księgarnia
Nasza Księgarnia obchodzi wspaniałą rocznicę…
Agnieszka Tokarczyk: Dokładnej daty nie ma, ale w maju tego roku minie 100 lat od założenia wydawnictwa. Wszystko zaczęło się wiosną 1921 roku, w maju ukazały się pierwsze książki, więc przyjęliśmy maj jako nasz początek, również ze względu na Warszawskie Targi Książki.
Jaki czas dla Naszej Księgarni był najlepszy?
A.T.: Teraz!
Czekałem na taką odpowiedź!
A.T.: Nawet dzisiaj! I mieliśmy dobry poprzedni rok.
Marek Dobrowolski: Zeszły rok był bardzo dobry pomimo dużych trudności czy wręcz nerwowości, jak u wszystkich w branży w pierwszym kwartale. Któż się mógł wtedy spodziewać, że mimo wszystko w tak złym czasie można jednak osiągnąć bardzo dobry wynik.
Wielkość przychodów Naszej Księgarni nie jest tajemnicą…
A.T.: Nie jest! W 2020 roku osiągnęliśmy przychód ze sprzedaży towarów przekraczający 44 mln zł netto. Gdybyśmy doliczyli do tego jeszcze sprzedaż licencji i inne mniejsze przychody, to dochodzimy do 45 mln zł.
Natomiast liczba wydanych tytułów książek nie jest decydującym wskaźnikiem w działalności waszego wydawnictwa, bo przesunęła się też na inne segmenty rynku…
A.T.: Nie mamy bardzo dużo nowości. W ubiegłym roku ukazało się ok. 60 pozycji książkowych, ale to był rok pandemii, normalnie mamy 80-85 tytułów.
To nie jest mało!
A.T.: Do tego wśród nowości mamy 15-20 gier planszowych i kilkanaście zabawek, co oznacza puzzle i „puzzlopodobne” produkty.
To się przecież przenika…
A.T.: Tak jest. Bohaterowie zabawek i książek są często ci sami.
W numerze także:
?Czytelnictwo powinno być narodową misją – wskazówki płynące z brytyjskiego opracowania
?Merlin Group podsumował 2020 rok
?17 lat Gandalf.com.pl
?Bookshop.org zebrał milion funtów dla księgarzy
?Czytelnik jest kobietą – czy na pewno znamy tę grupę?
?Podręczniki pod lupą ekspertów
?W Polsce jest najbardziej nowoczesna poligrafia – rozmowa z Jackiem Hamerlińskim, dyrektorem Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego i prezesem Polskiej Izby Druku
?Top 10 Nielsen BookScan
?Social media – jak to się zaczęło?
‼ Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) ?https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/
Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.
Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.