
Konsekwentnie realizujemy naszą strategię – rozmowa z Dariuszem Kurdzielem, dyrektorem generalnym Wydawnictwa Literackiego
Jesteś pierwszym w historii Wydawnictwa Literackiego jego dyrektorem generalnym…
Tak, od 1 marca 2024 roku.
A od kiedy w ogóle jesteś związany z Wydawnictwem Literackim?
Od 15 stycznia 1996 roku. Za pół roku przypadnie zatem jubileusz 30-lecia mojej pracy w tej oficynie.
W ostatnim czasie nastąpiły istotne zmiany personalne w ramach firmy. Grzegorz Głódkowski (dyrektor handlowy) i Marcin Baniak (dyrektor promocji) zakończyli współpracę, a byli częścią legendy Wydawnictwa Literackiego. Dział handlowy został skonsolidowany z działem e-commerce i publikacji elektronicznych. Dział promocji został przekształcony w dział marketingu.
Z dużym szacunkiem i wdzięcznością odnosimy się do wieloletniej współpracy z Grzegorzem Głódkowskim i Marcinem Baniakiem.
Przygotowaliśmy pewnego rodzaju wizję rozwoju firmy, która się teraz realizuje. To jest strategia opracowywana przez wiele miesięcy, której konsekwencją są zmiany zarówno personalne, jak i organizacyjne. Dokonujemy scalenia dwóch działów, które zajmowały się sprzedażą, czyli tradycyjnego działu handlu oraz działu publikacji elektronicznych. Również tam odbywała się sprzedaż wydań tradycyjnych i elektronicznych. Sukcesywnie rozbudowujemy dział marketingu, do doświadczonych specjalistów ds. promocji dołączają eksperci od digital marketingu. Poszerzamy działalność eventową, ponieważ zależy nam na bezpośrednim kontakcie i komunikacji z czytelnikami.
Z perspektywy twojego bogatego doświadczenia, obejmującego trzy dekady pracy w Wydawnictwie Literackim – jak rynek książki się zmienił?
Gdy patrzę z dłuższej perspektywy, widzę wiele rzeczy, które są pozytywne. Warto podkreślić profesjonalizację, innowacyjność i wysoką konkurencyjność branży. Uważam, że rynek wydawniczy w Polsce stoi naprawdę na europejskim/światowym poziomie. Nie mamy się czego wstydzić. (…)
W numerze także:
Apel księgarzy: W każdej gminie piękna księgarnia
Co już udało się zrobić Zespołowi ds. pola literackiego
Unia Europejska wobec jednolitych cen książek
Empik z ofertą dla reklamodawców
Polskie akcenty na targach książki w Kijowie, Sofii i Bukareszcie
Sprawozdanie Biblioteki Narodowej za 2024 rok
👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) w naszym e-sklepie
✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.
Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.
Link do naszego e-sklepu TUTAJ