Wtorek, 10 czerwca 2025

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię – rozmowa z Dariuszem Kurdzielem, dyrektorem generalnym Wydawnictwa Literackiego

Jesteś pierwszym w historii Wydaw­nictwa Literackiego jego dyrektorem generalnym…

Tak, od 1 marca 2024 roku.

A od kiedy w ogóle jesteś związany z Wydawnictwem Literackim?

Od 15 stycznia 1996 roku. Za pół ro­ku przypadnie zatem jubileusz 30-lecia mojej pracy w tej oficynie.

W ostatnim czasie nastąpiły istot­ne zmiany personalne w ramach fir­my. Grzegorz Głódkowski (dyrektor handlowy) i Marcin Baniak (dyrek­tor promocji) zakończyli współpracę, a byli częścią legendy Wydawnictwa Literackiego. Dział handlowy został skonsolidowany z działem e-com­merce i publikacji elektronicznych. Dział promocji został przekształcony w dział marketingu.

Z dużym szacunkiem i wdzięcznością odnosimy się do wieloletniej współpra­cy z Grzegorzem Głódkowskim i Marci­nem Baniakiem.

Przygotowaliśmy pewnego rodza­ju wizję rozwoju firmy, która się teraz realizuje. To jest strategia opracowy­wana przez wiele miesięcy, której kon­sekwencją są zmiany zarówno perso­nalne, jak i organizacyjne. Dokonujemy scalenia dwóch działów, które zajmo­wały się sprzedażą, czyli tradycyjne­go działu handlu oraz działu publi­kacji elektronicznych. Również tam odbywała się sprzedaż wydań trady­cyjnych i elektronicznych. Sukcesyw­nie rozbudowujemy dział marketingu, do doświadczonych specjalistów ds. promocji dołączają eksperci od digital marketingu. Poszerzamy działalność eventową, ponieważ zależy nam na bezpośrednim kontakcie i komunikacji z czytelnikami.

Z perspektywy twojego bogatego do­świadczenia, obejmującego trzy de­kady pracy w Wydawnictwie Literac­kim – jak rynek książki się zmienił?

Gdy patrzę z dłuższej perspektywy, wi­dzę wiele rzeczy, które są pozytywne. Warto podkreślić profesjonalizację, in­nowacyjność i wysoką konkurencyj­ność branży. Uważam, że rynek wy­dawniczy w Polsce stoi naprawdę na europejskim/światowym poziomie. Nie mamy się czego wstydzić. (…)

W numerze także:

Apel księgarzy: W każdej gminie piękna księgarnia

Co już udało się zrobić Zespołowi ds. pola literackiego

Unia Europejska wobec jednolitych cen książek

Empik z ofertą dla reklamodawców

Polskie akcenty na targach książki w Kijowie, Sofii i Bukareszcie

Sprawozdanie Biblioteki Narodowej za 2024 rok

 

👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) w naszym e-sklepie

✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.

Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

Link do naszego e-sklepu TUTAJ

Podaj dalej