Poniedziałek, 3 czerwca 2019

Mamy energię, aby robić więcej – rozmowa z Rafałem Bielskim, prezesem zarządu i redaktorem naczelnym Agencji Wydawniczo-Reklamowej Skarpa Warszawska

 

Co obejmuje działalność Skarpy Warszawskiej?

Dzisiaj Skarpa Warszawska to cztery kolorowe magazyny, dwie gazety bezpłatne, dział wydawnictw książkowych, trzy portale internetowe oraz dwie księgarnie i sklep internetowy działające pod marką „Klawa Księgarnia”.

Jak się zaczęło?

Zaczynaliśmy od reaktywacji magazynu „Skarpa Warszawska”, który ukazywał się od 1945 roku przez kilkanaście miesięcy i był protoplastą tygodnika „Stolica”. Wychodził w dużym formacie, większym niż A3, jako dwutygodnik poświęcony odbudowie Warszawy i koncepcjom architektonicznym. Chociaż założyciele magazynu „Skarpa Warszawska” byli związani z Biurem Odbudowy Stolicy, Biuro chciało mieć własny periodyk i tak powstała „Stolica”. Wtedy większa część redakcji przeszła ze „Skarpy Warszawskiej” do „Stolicy” i „Skarpa” przestała się ukazywać. Miała ładny podtytuł: „Tygodnik poświęcony odbudowie miasta i człowieka”. Dla nas ważny jest ten drugi człon, czyli miasto i ludzie, którzy je tworzą. Pomysłodawczynią reaktywacji „Skarpy Warszawskiej” była nieżyjąca już varsavianistka Danuta Szmit-Zawierucha. Ja natomiast kolekcjonuję zdjęcia, plany i pocztówki z przedwojenną Warszawą. Mam dosyć dużą kolekcję, jedną z największych tego typu w Warszawie. Połączyliśmy siły i tak powstał magazyn „Skarpa Warszawska”. Danuta zajęła się stroną redakcyjną, a ja stroną finansowo-organizacyjną całego przedsięwzięcia.

Skarpa Warszawska to też księgarnie…

Teraz są dwie księgarnie, ale docelowo chcielibyśmy mieć dziesięć księgarni, i to tylko i wyłącznie w Warszawie. Nie chcemy konkurować z sieciami, nie mamy takich planów i ambicji. Stawiamy na lokalność, czyli tam, gdzie jesteśmy najmocniejsi – w Warszawie. Tutaj organizujemy spotkania z autorami, co jest oczywiście spięte z księgarnią internetową. I można te książki zamawiać, skąd się chce.

 

W NUMERZE TAKŻE:

Czytanie dla przyjemności czy korzystanie – badanie CBOS

Trzydziestka na 30-lecie wolnego rynku książki w Polsce

Udany jubileusz na stadionie – podsumowanie 10. WTK

Czeska literatura w Warszawie

Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego – przemówienie Ewy Malinowskiej-Grupińskiej, przewodniczącej Rady m.st. Warszawy

Sztuczna inteligencja szansą czytelnictwa?

Dynamiczny rozwój Platona

Azymut stawia na druk cyfrowy i szkoli księgarzy

Księgarnia w Muzeum Emigracji

Dopełniacz w Chorzowie – kolejna księgarnia Soni Dragi

Była modelka zakłada wydawnictwo

Sprawozdanie Biblioteki Narodowej

Dwie konferencje na WTK o Dyrektywie ws. praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym

Czytający przybysze – felieton Łukasza Gołębiewskiego

 

Prenumeratę można zamówić TUTAJ>>>http://rynek-ksiazki.pl/sklep/biblioteka-analiz-prenumerata-roczna/

„Biblioteka Analiz” to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku.

„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. W naszym >>>sklepie internetowym można zamówić egzemplarze drukowane lub elektroniczne

Podaj dalej