W numerze:
Organizacja inicjatyw, które wspierają rynek książki, jest dla nas naturalna
Rozmowa z Michałem Tomaniakiem, dyrektorem Działu Książka w Empiku
Niedawno zakończyła się druga edycja Wirtualnych Targów Książki organizowanych przez Empik. Jak wynika ze statystyk, w 60 zorganizowanych spotkaniach autorskich uczestniczyło 1,2 mln widzów. To dwa razy tyle niż w maju, kiedy odbyła się pierwsza edycja wydarzenia. Z czego wynika, pana zdaniem, ta różnica? Czy to dlatego, że majowe wydarzenie trwało sześć dni a jesienne – dwanaście?
Dłuższy czas trwania targów na pewno zaprocentował. Wydłużyliśmy termin, ponieważ dzięki temu mogliśmy zrealizować jeszcze więcej interesujących spotkań autorskich. Jak już pani wspomniała, łącznie odbyło się ich 60, z udziałem 1,2 mln czytelników. To robi wrażenie i bardzo cieszy. Zastanawiamy się, jak to zrobić, aby nie wydłużając czasu trwania targów, ciągle powiększać tę liczbę.
Czy w tej edycji odbyło się więcej książkowych premier niż w maju?
Tak. Wiosną wielu wydawców z powodu niepewności wywołanej pandemią zdecydowało się na przełożenie planowanych premier, dlatego w edycji jesiennej czekało nas dwukrotnie więcej nowości. Kalendarz wydawniczy polskich wydawnictw układał się zawsze pod targi majowe i krakowskie. W tym roku książki, które miały być wydane w maju nie ukazały się – zostały przełożone na jesień.
Ilu wydawców wzięło udział w jesiennej edycji?
Do targów przekonaliśmy dużą liczbę wydawców, bo aż 110. Były to zarówno większe grupy wydawnicze, jak i mniejsi niezależni wydawcy, co pozytywnie wpłynęło na urozmaicenie oferty targowej.
Co trzeba było zrobić, żeby wziąć udział w targach?
Wystarczyło przesłać zgłoszenie, które następnie było przez nas weryfikowane. Na naszej stronie internetowej umieściliśmy formularz, przez który każdy wydawca mógł się zgłosić.
W numerze:
?Targi mogą ruszyć dopiero na wiosnę – rozmowa z Jackiem Orylem, wiceprezesem Fundacji Historia i Kultura, dyrektorem Warszawskich Targów Książki
? Wniosek w sprawie podatku VAT na książki trafił wreszcie do KE
? Sukces czterech ojców – o konkursie Ulubiona Księgarnia Warszawy
?Bronisław Kledzik wspomina Roberta Gamble`a
?Wydawniczy biznes na świecie
?Top 10 Nielsen BookScan Polska
?Ludzie książki – Karol Miarka „Starszy” i jego syn
❗❗❗Działasz w branży książkowej i chcesz być na bieżąco –zamów prenumeratę elektroniczną
„Biblioteka Analiz” to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku.
„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie.