Poniedziałek, 30 sierpnia 2021

Podcasty to niezwykle silna kategoria – rozmowa z Kubą Piotrkowiczem, Head of Digital Content w Grupie Empik

Wybuch pandemii wygenerował różne zjawiska, które miały wpływ na cały rynek książki. Uwaga czytelników i wydawców, w niespotykanym dotychczas stopniu, skierowała się na for­maty cyfrowe i sprzedaż online. Udział segmentu digital i on­line w przychodach Grupy Empik w 2019 roku wynosił prawie 40 proc., a w 2020 już 50 proc. Dynamiczny wzrost zaliczy­ły usługi streamingowe, w tym aplikacja Empik Go. „Empik Go wyrasta na lidera książki cyfro­wej” – czytamy w komunikacie spółki…

Empik Go jest liderem na rynku treści cyfrowych, jednak o na­szej marce należy mówić szerzej – w kontekście segmentu spę­dzania czasu wolnego. Książka tradycyjna oraz cyfrowa walczą o to, by mieć większy udział w tym obszarze. Choć widzimy spore perspektywy wzrostu, to wiemy, że jeszcze sporo pra­cy przed nami. Pojawienie się modelu abonamentowego Em­pik Go wyraźnie pomogło branży wydawniczej w rywalizacji o uwagę klientów. W świecie nieograniczonej ilości filmów, mu­zyki, artykułów, gier, wydarzeń sportowych i kulturalnych oraz natłoku informacji to uwaga staje się „towarem deficytowym”, o który trzeba walczyć.

Który format – e-book czy audiobook – odnotował najwięk­szy wzrost popularności w ostatnim roku?

Odpowiem przewrotnie. To podcasty są tym formatem, który w ostatnim roku odnotował największe wzrosty. Zauważamy bardzo duże zainteresowanie treściami true crime, well-being oraz mindfulness. Wierzymy, że ten segment treści będzie rósł stale, dlatego do naszej oferty dołączamy coraz to nowe tytuły. W katalogu Empik Go dostępnych jest ponad 27 tys. odcinków podcastów.

 

A jeśli chodzi o wspomniane formaty cyfrowe książek – po ja­kie gatunki Polacy sięgają najchętniej?

Nie zaskoczę pewnie nikogo, jeśli wskażę, że Polacy wciąż naj­chętniej sięgają po kryminały i literaturę obyczajową. Wśród au­dio króluje ten pierwszy gatunek. Wśród e-booków – drugi.

W numerze także:

– Jest wreszcie program wsparcia polskiego księgar­stwa

– 5,4 mln zł dla 49 bibliotek publicznych

– Debata środowiskowa o ochronie rynku książki

– Wkrótce 300 salonów Empiku?

– Trwa konkurs na Ulubioną Księgarnię Warszawy

– Dobre półrocze Legimi i E-Kiosku

– Allegro ma najbardziej atrakcyjne ceny w internecie

– Plener Literacki w Gdyni jest genialny

– Prosie Bardzo – małe wydawnictwo z wielkimi ambicjami

– Nielsen zbada preferencje zakupowe nabywców książek

Zapraszamy do lektury!

‼ Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/

Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.

Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort