Poniedziałek, 30 sierpnia 2021

Podcasty to niezwykle silna kategoria – rozmowa z Kubą Piotrkowiczem, Head of Digital Content w Grupie Empik

Wybuch pandemii wygenerował różne zjawiska, które miały wpływ na cały rynek książki. Uwaga czytelników i wydawców, w niespotykanym dotychczas stopniu, skierowała się na for­maty cyfrowe i sprzedaż online. Udział segmentu digital i on­line w przychodach Grupy Empik w 2019 roku wynosił prawie 40 proc., a w 2020 już 50 proc. Dynamiczny wzrost zaliczy­ły usługi streamingowe, w tym aplikacja Empik Go. „Empik Go wyrasta na lidera książki cyfro­wej” – czytamy w komunikacie spółki…

Empik Go jest liderem na rynku treści cyfrowych, jednak o na­szej marce należy mówić szerzej – w kontekście segmentu spę­dzania czasu wolnego. Książka tradycyjna oraz cyfrowa walczą o to, by mieć większy udział w tym obszarze. Choć widzimy spore perspektywy wzrostu, to wiemy, że jeszcze sporo pra­cy przed nami. Pojawienie się modelu abonamentowego Em­pik Go wyraźnie pomogło branży wydawniczej w rywalizacji o uwagę klientów. W świecie nieograniczonej ilości filmów, mu­zyki, artykułów, gier, wydarzeń sportowych i kulturalnych oraz natłoku informacji to uwaga staje się „towarem deficytowym”, o który trzeba walczyć.

Który format – e-book czy audiobook – odnotował najwięk­szy wzrost popularności w ostatnim roku?

Odpowiem przewrotnie. To podcasty są tym formatem, który w ostatnim roku odnotował największe wzrosty. Zauważamy bardzo duże zainteresowanie treściami true crime, well-being oraz mindfulness. Wierzymy, że ten segment treści będzie rósł stale, dlatego do naszej oferty dołączamy coraz to nowe tytuły. W katalogu Empik Go dostępnych jest ponad 27 tys. odcinków podcastów.

 

A jeśli chodzi o wspomniane formaty cyfrowe książek – po ja­kie gatunki Polacy sięgają najchętniej?

Nie zaskoczę pewnie nikogo, jeśli wskażę, że Polacy wciąż naj­chętniej sięgają po kryminały i literaturę obyczajową. Wśród au­dio króluje ten pierwszy gatunek. Wśród e-booków – drugi.

W numerze także:

– Jest wreszcie program wsparcia polskiego księgar­stwa

– 5,4 mln zł dla 49 bibliotek publicznych

– Debata środowiskowa o ochronie rynku książki

– Wkrótce 300 salonów Empiku?

– Trwa konkurs na Ulubioną Księgarnię Warszawy

– Dobre półrocze Legimi i E-Kiosku

– Allegro ma najbardziej atrakcyjne ceny w internecie

– Plener Literacki w Gdyni jest genialny

– Prosie Bardzo – małe wydawnictwo z wielkimi ambicjami

– Nielsen zbada preferencje zakupowe nabywców książek

Zapraszamy do lektury!

‼ Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/

Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.

Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

Podaj dalej