
W numerze:
Sprawna dystrybucja i dobrze funkcjonujące księgarnie to niezwykle ważne aspekty naszej działalności – rozmowa z Karoliną Imianowską, dyrektor Wydawnictwa Instytutu Pamięci Narodowej
Właśnie mija rok, od kiedy objęła pani stanowisko dyrektora Wydawnictwa IPN. Jak podsumowałaby pani ostatnie dwanaście miesięcy?
Rok to rzeczywiście dobry moment na dokonanie pewnych podsumowań, wyciągnięcie wniosków i obranie kierunku na przyszłość. Po roku, gdy wszystkie dni kalendarzowe zostaną domknięte, można już powiedzieć, że zna się mocne i słabe punkty działalności, za którą się odpowiada. Wydawnictwo IPN na szczęście ma więcej tych pierwszych. Ten pierwszy rok mej obecności oceniam jako niezwykle angażujący, dynamiczny i spędzony w podróży na wizytacjach w oddziałach IPN w całej Polsce, na spotkaniach z pracownikami oraz wieloletnimi partnerami. Niemniej należy jasno powiedzieć, że był to bardzo dobry czas, wykorzystany maksymalnie, bez zbędnych działań.
Zapowiadała pani, że zostanie położony większy nacisk na rozszerzenie dystrybucji. Czy udało się to zrealizować?
Instytut Pamięci Narodowej w swojej misji ma popularyzowanie wiedzy o najnowszej historii Polski. A dystrybucja książek jest jedną z form popularyzacji tych treści. 10 stycznia otworzyliśmy nową księgarnię IPN w Szczecinie. Na ten rok zaplanowane mamy otwarcie jeszcze dwóch stacjonarnych punktów sprzedaży – w Częstochowie i Warszawie. Cieszy fakt, że obecnie, gdy sieciowe księgarnie coraz mniej przypominają klasyczne księgarnie, IPN może wciąż zaproponować tradycyjne formy prezentowania treści. Obecnie mamy 11 punktów stacjonarnych, w których dostępna jest oferta wydawnicza. W ciągu minionego roku wzmocniliśmy dystrybucję w internecie. We wrześniu 2022 roku księgarnia internetowa IPN została zarejestrowana na platformie Amazon, która będzie doskonałym miejscem do promowania naszych publikacji wydanych w językach obcych. (…)
W numerze także:
Branżowe diamenty
W zestawieniu „Diamenty Forbesa 2023” uwzględniono przedsiębiorstwa, które w latach 2017-2021 najszybciej zwiększały swoją wartość. Wśród „Diamentów Forbesa 2023” znalazły się znane marki wydawnicze, a także m.in. Ateneum, Książnica Polska oraz serwis Lubimyczytać.pl. A jakich firm zabrakło?
10 lat na rynku Platformy Dystrybucyjnej Wydawnictw podsumowuje Adam Nowicki
W 2022 roku Platforma Dystrybucyjna Wydawnictw sprzedała łącznie ponad 1,37 mln egzemplarzy książek.
Odnotowano wzrost przychodów o ponad 20 proc. rok do roku. Na szczycie top 10 dekady znalazła się “Gra o tron” (superprodukcja audio).
Nowe wydawnictwo PulpBooks
Czy Le Pass Culture warto wprowadzić w Polsce?
Co może być najciekawsze dla Czytelników „Biblioteki Analiz” – 79 proc. zrealizowanych przez aplikację rezerwacji
dotyczyło kategorii „Książka” („Livre”) – wskazuje Emilia Szydłowska.
Sąd arbitrażowy – dobra alternatywa
Ważna inicjatywa Polskiej Izby Druku. Skąd taki pomysł? Przedstawia go Ewa Idziak, mecenas i radca prawny
Top Nielsen BookScan Polska za 2022 rok w kategoriach open, Fiction, Non-fiction, YA, dla dzieci i podręczniki.
Komentuje Renek Mendruń: “Jeśli miałbym coś powiedzieć do mikrofonu, rzekłbym: sprzedaż podręcznika do HiT WSiP-u przebiła trzykrotnie HiT Białego Kruka, „Gdzie śpiewają raki” znacznie lepiej niż „Empuzjon”, ponownie „Czuła przewodniczka” i za nią „Potęga podświadomości”, skoro istnieje kategoria YA to „Pizgacz” przed
„Heartstopperem”, a Kicia bije Pucia, chociaż to nieładnie.
Felieton Kuby Frołowa: Potargujmy się?
👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej)
✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.
Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.
Prenumeratę instytucjonalną można zamawiać w oddziałach firmy Kolporter Sp. z o.o. s.k. na terenie całego kraju. Informacje pod numerem infolinii 801 40 40 44 lub na stronie internetowej http://www.kolporter.com.pl
Prenumerata realizowana przez RUCH S.A: Zamówienia na prenumeratę w wersji papierowej i na e‑wydania
można składać bezpośrednio na stronie http://www.prenumerata.ruch.com.pl. Ewentualne pytania prosimy kierować na adres e‑mail: prenumerata@ruch.com.pl lub kontaktując się z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 801 800 803 lub 22 693 7000. Koszt połączenia wg taryfy operatora.