Poniedziałek, 3 kwietnia 2023

Od książek historycznych po Young Adult – rozmowa z Dariuszem Marszałkiem, właścicielem wydawnictw Napoleon V i NieZwykłe

 Od czego zaczął pan swoje działania na rynku książki?

Od książek historycznych i założenia wydawnictwa Napoleon V, które powstało 1 stycznia 2008 roku. Dalej prowadzimy to wydawnictwo historyczne, ale mamy też wydawnictwa bar­dziej komercyjne. W Grupie Wydawniczej Dariusz Mar­szałek jest pięć wydawnictw: wydawnictwo Napo­leon V, wydawnictwo NieZwykłe, wydawnictwo NieZwykłe Zagraniczne, wydawnictwo Bez Fikcji i teraz otworzyliśmy wy­dawnictwo Nowe Strony.

Skąd wzięła się nazwa wydawnictwa Napoleon V?

Jestem z wykształcenia historykiem i fanem Napoleona. Spe­cjalizowałem się właśnie w epoce napoleońskiej. Z moją fa­scynacją widziałem potencjał tej epoki, jak i braki w literaturze na jej temat. Z początku właśnie publikowaliśmy książki z tego obszaru. A nazwa? Historycznie był cesarz Napoleon III oraz jego syn Napoleon IV, który młodo zginął, więc „konsekwent­nie” nazwałem wydawnictwo Napoleon V.

A kto wpadł na pomysł, aby coś dodać do tej tematyki?

Dobijaliśmy „do sufitu”, bo wydaliśmy bardzo dużo książek hi­storycznych i szukaliśmy możliwości rozwoju. Moja siostra – Barbara Marszałek – jest filologiem. Zaproponowałem jej pracę w wydawnictwie, wymyśliliśmy nazwę imprintu i postanowiliśmy się skupić na literaturze bardziej popularnej, a przy tym nie chcie­liśmy się ograniczać w zakresie jej gatunków. Na początku wy­dawaliśmy dużo kryminałów czy thrillerów, ale „wpadło” kilka książek z kategorii romansów i się zaczęło!

Na zeszłorocznych Międzynarodowych Targach Książ­ki w Krakowie największe zainteresowanie wywołała wizyta amerykańskiej autorki…

To była nasza autorka – Penelope Douglas. Do niej do Krako­wa przyjechali czytelnicy nawet z Rumunii! To było coś ge­nialnego! Ona ma ogromny, wręcz niewyczerpany potencjał, sprzedaż jej książek jest gigantyczna i nie maleje! To bardzo ciekawe, że jej książki sprzedają się od trzech lat na wysokim poziomie. Chyba powinniśmy zaprosić Penelope Do­uglas ponownie. (…)

 W numerze także:

Książnica Polska otworzyła kolejne placówki

Dyskusja wydawców i drukarzy o cenach papieru

Przemysły kultury i kreatywne w 2021 roku

Już wkrótce Targi Książki w Białymstoku

Święto książki katolickiej

Czy każde wydanie powinno mieć odrębny numer ISBN?

AI? AJ! – felieton Kuby Frołowa

 

👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej)

✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.

Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

Prenumeratę instytucjonalną można zamawiać w oddziałach firmy Kolporter Sp. z o.o. s.k. na terenie całego kraju. Informacje pod numerem infolinii 801 40 40 44 lub na stronie internetowej http://www.kolporter.com.pl

Prenumerata realizowana przez RUCH S.A: Zamówienia na prenumeratę w wersji papierowej i na e‑wydania
można składać bezpośrednio na stronie http://www.prenumerata.ruch.com.pl. Ewentualne pytania prosimy kierować na adres e‑mail: prenumerata@ruch.com.pl lub kontaktując się z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 801 800 803 lub 22 693 7000. Koszt połączenia wg taryfy operatora.

Podaj dalej