Od książek historycznych po Young Adult – rozmowa z Dariuszem Marszałkiem, właścicielem wydawnictw Napoleon V i NieZwykłe
Od czego zaczął pan swoje działania na rynku książki?
Od książek historycznych i założenia wydawnictwa Napoleon V, które powstało 1 stycznia 2008 roku. Dalej prowadzimy to wydawnictwo historyczne, ale mamy też wydawnictwa bardziej komercyjne. W Grupie Wydawniczej Dariusz Marszałek jest pięć wydawnictw: wydawnictwo Napoleon V, wydawnictwo NieZwykłe, wydawnictwo NieZwykłe Zagraniczne, wydawnictwo Bez Fikcji i teraz otworzyliśmy wydawnictwo Nowe Strony.
Skąd wzięła się nazwa wydawnictwa Napoleon V?
Jestem z wykształcenia historykiem i fanem Napoleona. Specjalizowałem się właśnie w epoce napoleońskiej. Z moją fascynacją widziałem potencjał tej epoki, jak i braki w literaturze na jej temat. Z początku właśnie publikowaliśmy książki z tego obszaru. A nazwa? Historycznie był cesarz Napoleon III oraz jego syn Napoleon IV, który młodo zginął, więc „konsekwentnie” nazwałem wydawnictwo Napoleon V.
A kto wpadł na pomysł, aby coś dodać do tej tematyki?
Dobijaliśmy „do sufitu”, bo wydaliśmy bardzo dużo książek historycznych i szukaliśmy możliwości rozwoju. Moja siostra – Barbara Marszałek – jest filologiem. Zaproponowałem jej pracę w wydawnictwie, wymyśliliśmy nazwę imprintu i postanowiliśmy się skupić na literaturze bardziej popularnej, a przy tym nie chcieliśmy się ograniczać w zakresie jej gatunków. Na początku wydawaliśmy dużo kryminałów czy thrillerów, ale „wpadło” kilka książek z kategorii romansów i się zaczęło!
Na zeszłorocznych Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie największe zainteresowanie wywołała wizyta amerykańskiej autorki…
To była nasza autorka – Penelope Douglas. Do niej do Krakowa przyjechali czytelnicy nawet z Rumunii! To było coś genialnego! Ona ma ogromny, wręcz niewyczerpany potencjał, sprzedaż jej książek jest gigantyczna i nie maleje! To bardzo ciekawe, że jej książki sprzedają się od trzech lat na wysokim poziomie. Chyba powinniśmy zaprosić Penelope Douglas ponownie. (…)
W numerze także:
Książnica Polska otworzyła kolejne placówki
Dyskusja wydawców i drukarzy o cenach papieru
Przemysły kultury i kreatywne w 2021 roku
Już wkrótce Targi Książki w Białymstoku
Święto książki katolickiej
Czy każde wydanie powinno mieć odrębny numer ISBN?
AI? AJ! – felieton Kuby Frołowa
👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej)
✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.
Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.
Prenumeratę instytucjonalną można zamawiać w oddziałach firmy Kolporter Sp. z o.o. s.k. na terenie całego kraju. Informacje pod numerem infolinii 801 40 40 44 lub na stronie internetowej http://www.kolporter.com.pl
Prenumerata realizowana przez RUCH S.A: Zamówienia na prenumeratę w wersji papierowej i na e‑wydania
można składać bezpośrednio na stronie http://www.prenumerata.ruch.com.pl. Ewentualne pytania prosimy kierować na adres e‑mail: prenumerata@ruch.com.pl lub kontaktując się z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 801 800 803 lub 22 693 7000. Koszt połączenia wg taryfy operatora.