Wtorek, 19 września 2023

Ciągle nas gdzieś gna i mamy apetyt na więcej – rozmowa z Katarzyną Sienkiewicz-Kosik i Rafałem Kosikiem, właścicielami wydawnictwa Powergraph

Nie wydajecie rocznie zbyt dużo książek…

Katarzyna Sienkiewicz-Kosik: Do tej pory wydawaliśmy kilka książek rocznie. Pięć, sześć… To jest bardzo mało, biorąc pod uwagę, ile inne wydaw­nictwa publikują tytułów w ciągu roku.

Może i Powergraph wydaje mało, ale publikujecie to, co się wam podoba, a przy tym spada na was deszcz nagród – Nike, Paszport Polityki, Nagrodą Zajdla, Ibby, Nagroda Żuławskiego…

KS-K: Wydajemy to, co sami lubimy czytać. Jest to dla nas sposób na życie, a nie jakiś wielki biznes. Oczywiście, zara­biamy przy tym pieniądze. Ale nie jest to dla nas nadrzędne. I nie szukamy tylko takich rozwiązań, które przyniosą nam dochody, tylko staramy się działać w fajny sposób. Stąd ta mała liczba wydawanych ksią­żek, bo jeżeli wydaje się dużo, to nie można każdej książce poświęcić tyle uwagi, ile ona wymaga. Bardzo dobrze wiemy, czego potrzebuje autor. Rafał sam przecież jest autorem. I zapraszamy do współpracy innych twórców, chcemy, żeby dobrze się z nami czuli. Nie chcemy ich wiązać jakimiś restrykcyjnymi umowami, tylko dobrą współ­pracą. Szacunkiem dla nich, partnerstwem. I dlatego staramy się dbać o nich najlepiej, jak tylko możemy. Cały czas myślmy, co jeszcze możemy dla nich zrobić, co jest dla nich dobre, jaka droga zawodowa jest dla nich naj­lepsza.

Rafał Kosik: Coś w nas jest takiego, że ciągle nas gdzieś gna. I byśmy chcieli więcej. Ale nie więcej w sensie nawet większych nakładów, ale aby traktować literaturę szerzej. Stąd na przykład sprzedajemy prawa filmowe. Sami nagrywamy audio­booki. Staramy się sprzedawać nasze książki poza Polską.

Czy w związku z rozwojem planujecie podążać za trendem i wydawać książki Young Adult?

KS-K: Myśleliśmy o tym. To jest teraz bardzo popularne i do­chodowe. W końcu byliśmy prekursorami, jeśli chodzi o litera­turę młodzieżową, Young Adult właśnie.

RK: A z drugiej strony boimy się trochę rozkręcić coś, na co moda za chwilę się skończy. I wrócą na przykład horrory wam­piryczne.

KS-K: Ale będziemy z pewnością poszerzać ofertę. (…)

W numerze także:

O książkach w Parlamencie Europejskim (fragmenty przyjętej rezolucji)

Sztuczna inteligencja zaśmieci rynek książki

Rozmowa z Rafałem Bielskim z okazji otwarcia księgar­ni Inbook.pl

Targi w Krakowie – nadszedł czas na zmiany

Nowe miejsce, większa frekwencja – relacja z Jesiennych Targów Książki

Rozmowa z Bogdanem Borusewiczem, wicemarszałkiem Senatu, podczas otwarcia Jesiennych Targów Książki w Warszawie

Waldemar Szatanek: Warszawa potrzebuje kiermaszów

Jak robić z siebie idiotę, czyli o słów kilka o TikToku – felieton Kuby Frołowa

👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej)

✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.

Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

Prenumeratę instytucjonalną można zamawiać w oddziałach firmy Kolporter Sp. z o.o. s.k. na terenie całego kraju. Informacje pod numerem infolinii 801 40 40 44 lub na stronie internetowej http://www.kolporter.com.pl

Prenumerata realizowana przez RUCH S.A: Zamówienia na prenumeratę w wersji papierowej i na e‑wydania można składać bezpośrednio na stronie http://www.prenumerata.ruch.com.pl. Ewentualne pytania prosimy kierować na adres e‑mail: prenumerata@ruch.com.pl lub kontaktując się z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 801 800 803 lub 22 693 7000. Koszt połączenia wg taryfy operatora.

 

 

 

 

Podaj dalej