Piątek, 1 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Oficyna Wydawnicza Impuls Sp. z o.o. 31-559 Kraków, ul. Grzegórzecka 69/107, tel./fax (012) 4224180, 4225947, http://www.impulsoficyna.com.pl, email impuls@impulsoficyna.com.pl Oficyna Wydawnicza Impuls debiutuje w naszym zestawieniu. Rok 2005 zamknęła obrotem na poziomie 2,64 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 2,18 mln zł (wzrost o 54 proc.). Po raz pierwszy w historii przychody firmy przekroczyły 2 mln zł. Opublikowano 192 tytuły, w tym 104 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 200 tys. egz., a sprzedaż 161 tys. egz. Średnia cena książki w 2005 roku wynosiła 19,30 zł. Na koniec roku wydawnictwo zatrudniało 20 osób. Początki oficyny to rok 1990 i powstanie Niezależnego Wydawnictwa Harcerskiego Impuls oraz kwartalnika „W kręgu wodzów”. Od listopada 1991 roku firma prowadzi działalność pod obecną nazwą. Tytułowym impulsem do jej powstania stały się wyzwania, przed jakimi stanęła polska pedagogika po – jak czytamy na stronie internetowej edytora – gwałtownym i radykalnie odcinającym się od socjalistycznej przeszłości formacyjnym przesileniu. Do dziś jedynym właścicielem i szefem firmy jest Wojciech Śliwerski. Literatura pedagogiczna Impulsu starała się pomóc polskim pedagogom w dokonaniu wyboru własnej »drogi do krainy dziecka«. Publikacje oficyny były kierowane do coraz większej grupy odbiorców: studentów, nauczycieli akademickich, pedagogów i nauczycieli szkolnych oraz kadr kształcących w oświacie. Zmiana nazwy w pełni oddawała profil wydawniczy i kierunki rozwoju wydawnictwa. Oficyna miała inspirować czytelników do innego spojrzenia na otaczającą ich rzeczywistość, do indywidualnego zdobywania i doskonalenia wiedzy, zaznajamiania się z nowymi i mniej znanymi teoriami i nurtami wychowania na świecie, a także do …
Wyświetlono 25% materiału - 241 słów. Całość materiału zawiera 967 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się