Wtorek, 15 kwietnia 2025

Czy w czasach sztucznej inteligencji, setek aplikacji, które zamieniają słowo mówione na pismo, umiejętność pisania jest potrzebna?

Czy formułowanie myśli na piśmie w dobie skrótowości i emotikonów jest ekstrawagancją i niepotrzebną komplikacją?

Autorki skupiają się na umiejętnościach budowania wypowiedzi pisemnych przez uczniów. Łączą prezentację wyników badań empirycznych z praktycznymi rozwiązaniami w zakresie doskonalenia kompetencji piśmiennych nastolatków. Pokazują, jak młodzież radzi sobie z kluczowymi umiejętnościami piśmiennymi – wnioskowaniem, parafrazowaniem, rozważaniem (analizą), rekontekstualizacją i podsumowywaniem – oraz jakie cechy komunikacji mówionej można odnaleźć w tekstach uczniów. W części praktycznej zaś proponują odpowiedzi na zauważone podczas badań trudności z konstruowaniem wypowiedzi pisemnych. Przedstawiają rozwiązania metodyczne, wielokrotnie sprawdzone w praktyce szkolnej, które mogą być źródłem inspiracji dla nauczycieli chcących wspierać młodzież w doskonaleniu umiejętności tworzenia tekstów.
„Pisanie to wyzwanie. O tekstach młodzieży w edukacji szkolnej”
Anna Dąbrowska, Anna Konarzewska

Więcej informacji o książce: www.wuw.pl/product-pol-19839
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
www.wuw.pl
www.facebook.com/WydawnictwaUW

Podaj dalej
Autor: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego