Poniedziałek, 7 lutego 2022

W 2021 roku Platforma Dystrybucyjna Wydawnictw kolejny raz zanotowała rekordowy obrót – ponad 22,5 mln zł, sprzedając prawie 1,2 mln egz.

– Rynek książki elektronicznej cieszy się coraz większym uznaniem wśród czytelników w każdej grupie wiekowej. Wygoda zakupu, promocje oraz dostępność są niezaprzeczalnym atutem – wskazuje Adam Nowicki, prezes zarządu PDW.

Tytuły, które cieszyły się największą popularnością w 2021 roku:

  1. “Kroniki Diuny. Diuna”, audiobook (Rebis)
  2. “Nabór”, audiobook (Czarna Owca)
  3. “Sapiens. Od zwierząt do bogów”, audiobook (Wydawnictwo Literackie)”
  4. “Kroniki Diuny. Diuna”, e-book (Rebis)
  5. “Nadchodzi III wojna światowa. Czy Ameryka porzuci Polskę na pastwę Rosji?”, audiobook (Rebis)
  6. “Nabór” e-book (Czarna Owca)
  7. “Kajś. Opowieść o Górnym Śląsku”, e-book (Czarne)
  8. “Martwiec”, e-book (Prószyński Media)
  9. “Zazdrość”, audiobook (Wydawnictwo Dolnośląskie)
  10. “21 lekcji na XXI wiek”, audiobook (Wydawnictwo Literackie)

Platforma Dystrybucyjna Wydawnictw współpracuje ze wszystkimi polskimi dystrybutorami książki elektronicznej, m.in. Legimi, Woblink, Publio, Ebookpoint, Audioteka, Virtualo, Nexto. Dostarcza kontent elektroniczny również do sklepów, które głównie zajmują się sprzedażą książki tradycyjnej, takich jak Świat Książki, Empik.com, Glosel, Gandalf czy Litres. Oferta wydawców trafia również do Itunes.

Właścicielami spółki są: Prószyński Media, Czarna Owca, Rebis, Zysk i S-ka, Media Rodzina, Nasza Księgarnia, Wydawnictwo Literackie oraz Grupa Publicat.

– Serdecznie dziękujemy Wydawcom oraz Dystrybutorom za minione lata. Będziemy nadal rozwijać modele sprzedażowe oraz portfolio Wydawców, stale unowocześniając zaplecze technologiczne  – komentuje Adam Nowicki.

Platforma Dystrybucyjna Wydawnictw Sp. z o.o. została powołana w 2012 roku przez ośmiu czołowych polskich wydawców i właśnie rozpoczęła dziesiąty rok działalności.

Współpracuje z najważniejszymi dystrybutorami treści elektronicznych i zasila ich w kilkadziesiąt tysięcy tytułów e-booków i audiobooków. Od lat z powodzeniem współpracuje z prawie sześćdziesięcioma Wydawnictwami. Od początku wraz z Elibri nieustannie rozbudowuje oprogramowanie, dając swoim partnerom doskonałe narzędzia umożliwiające analitykę sprzedaży, zabezpieczanie transakcji oraz wymianę danych pomiędzy podmiotami.

Przeczytaj także:

Nasz model jest idealny – rozmowa z Adamem Nowickim, prezesem zarzadu Platformy Dystrybucyjnej Wydawnictw

Podaj dalej