Czwartek, 7 września 2017
Wyjaśnienia MEN
Ministerstwo Edukacji Narodowej odniosło się do informacji o niedoborach zasobów podręcznikowych w polskich szkołach na początku roku szkolnego 2017/2018. „Przypominamy, że w przypadku braku podręczników, na początku roku szkolnego, rodzic powinien zwrócić się do dyrektora szkoły i organu prowadzącego szkołę z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Niejednokrotnie wskazywaliśmy, że podręcznik jest jednym z materiałów, który pomaga uczniom i nauczycielom realizować podstawę programową. Nauczyciel ma w tym zakresie pełną dowolność, może korzystać z podręcznika, ale nie musi. Uczniowie realizują podstawę programową kształcenia ogólnego dla danego typu szkoły – etapu edukacyjnego – nie zaś podręcznik. Nauczyciele mogą zatem w normalnym trybie realizować zajęcia dydaktyczne i wychowawcze” - czytamy w komunikacie Departamentu Informacji i Promocji Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ponadto resort zaprezentował swoje stanowisko w sprawie przebiegu procedury dopuszczania podręczników szkolnych opracowanych na podstawie nowej podstawy programowej. W stanowisku MEN napisano: „1. Pierwszy wniosek o dopuszczenie …
Wyświetlono 25% materiału - 142 słów. Całość materiału zawiera 568 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.