Wtorek, 22 kwietnia 2025
Mikołaj Małaczyński: Zależy nam na regularnym powtarzaniu tego procesu w przyszłości, by eliminować potencjalne wątpliwości dotyczące rozliczeń z dostawcami treści

Spółka Legimi poinformowała, że pomyślnie zakończył się niezależny audyt systemu rozliczeń z dostawcami treści.

– Wywiązaliśmy się z deklaracji dotyczącej przeprowadzenia niezależnego audytu, który poddał analizie prawidłowość funkcjonowania naszego systemu rozliczeń. W ramach czynności audytowych poddano analizie 1000 przypadków i zrealizowano ponad 100 szczegółowych raportów oraz ekspertyz dla zainteresowanych podmiotów. Jesteśmy zadowoleni z efektów audytu, który postrzegamy jako drogę do udoskonalenia procesów wewnętrznych w spółce. Najważniejsze zalecenia audytowe zostały wdrożone, a ich efekt pozostaje bez istotnego wpływu na kwoty rozliczane z dostawcami treści – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi S.A.

Audyt obejmował zarówno część prawną, jak i technologiczną, które analizowane były od października ubiegłego roku przez kilka niezależnych zespołów audytorskich, zarówno na użytek spółki, jak i wniosek podmiotów zewnętrznych (w tym wydawców). Wielu z nich otrzymywało szczegółowe raporty i analizy prawne, które prowadziły do pozytywnych dla obu stron wniosków. Podsumowanie tych prac zostało upublicznione w formie obszernego raportu z czynności audytowych dostępnego opinii publicznej, zgodnie z zapowiedziami.

– Jako pierwszy podmiot na polskim rynku poddaliśmy się tak szczegółowemu audytowi. Zależy nam na regularnym powtarzaniu tego procesu w przyszłości, by eliminować potencjalne wątpliwości dotyczące naszych rozliczeń z dostawcami treści. W okresie od października do grudnia 2024 roku około 50 wydawców przeprowadziło własne zakupy kontrolne w określonym przez siebie systemie weryfikacji, które zakończyły się pozytywnym rezultatem – dodaje Mikołaj Małaczyński.

Jak wskazano w komunikacie, Legimi wdrożyło także dodatkowe mechanizmy kontrolne we współpracy z wybranymi dostawcami treści, korzystającymi z zewnętrznych platform poprzez API, aby wyeliminować ryzyko problemów technicznych w przyszłości. Mechanizmy te funkcjonują bez zakłóceń od października 2024 roku. Spółka planuje również pogłębioną weryfikację rozliczeń w kolejnych miesiącach na zasadzie krzyżowej kontroli rejestrów sprzedaży, aby potwierdzić prawidłowość przygotowywanych zestawień z wydawcami pracującymi poprzez zewnętrznych dostawców treści w latach 2022-2024.

Podaj dalej