Wtorek, 31 sierpnia 2021
"Konkurencja nie ma się czego obawiać"

Po pół roku od oficjalnego startu Amazona w Polsce o serwisie jest na razie względnie cicho. Platforma wiosną zwiększyła liczbę odwiedzających, ale od Allegro dzielą ją lata świetlne. Zdaniem ekspertów Amazon wybrał taki model działania, bo chce spokojnie przeanalizować polski rynek. A jego konkurencja nie ma na razie się czego obawiać – czytamy w serwisie Businessinsider.

“Polska wersja Amazona wystartowała bardzo skromnie. Można powiedzieć, że gdyby media nie podjęły tematu, premiera serwisu byłaby w zasadzie niezauważalna dla polskiego internauty. Użytkownicy zdiagnozowali też sporo błędów językowych, małą ofertę i dużo braków. Pamiętajmy jednak, że to wielka, międzynarodowa machina i na rozkręcenie się potrzebuje czasu. Rynkowym plusem jest kolejny gracz na e-commercowym rynku. Konkurencja zawsze jest motywująca dla wszystkich uczestników” – komentuje Krystian Huptys, członek zarządu merce.com, firmy zajmującej się rozwiązaniami IT dla e-commerce.

Podobnie sądzi Łukasz Sztuczyński, szef Shop+ w agencji mediowej Mindshare Polska. “Amazon w Polsce rozwija się zgodnie z tym, co przewidywaliśmy, tzn. stopniowo i metodycznie, analizując sytuację na rynku, dobierając produkty do promocji i pracując nad spełnieniem komunikowanej na wszystkich rynkach obietnicy doskonałej obsługi klienta. Po początkowych problemach z ofertą teraz już widzimy opinie użytkowników zadowolonych z ekspresowej realizacji zamówienia” – mówi ekspert.

Z danych Mediapanelu przygotowanych dla Business Insider Polska wynika, że w marcu stronę Amazon.pl odwiedziło 3,7 mln realnych użytkowników, a w maju już 4,2 mln. Spadek nastąpił w lipcu, gdy do serwisu zajrzało 2,6 mln odwiedzających, co można tłumaczyć okresem wakacyjnym. Cały czas niekwestionowanym liderem wśród platform jest Allegro, które w lipcu odwiedziło 17,5 mln internautów (w maju 18,1 mln). Solidną pozycję na chiński Aliexpress, który w lipcu miał w naszym kraju ponad dwa razy więcej realnych użytkowników niż polska wersja Amazona.

“Strategia jaką przyjął Amazon sprawia, że możemy odnieść wrażenie, że konkurencja, a w szczególności Allegro, nie ma się czego obawiać i może spokojnie rozwijać platformę i rosnąć w siłę. W krótkim okresie na pewno tak jest. W tej chwili ruch na Amazon.pl nie rośnie drastycznie z każdym miesiącem i do momentu wprowadzenia bogatej oferty promocyjnej i narzędzi wspomagających sprzedaż, zarówno dla sprzedających, jak i dla klientów, nie zagrozi konkurencji” – mówi Krystian Huptys.

Amazon mimo powolnego startu platformy w Polsce nie rezygnuje z budowy kolejnych centrów logistycznych, które obsługują też zamówienia z innych krajów Europy. We wrześniu ruszy już 10. magazyn – powstaje on w lubuskim Świebodzinie.

Cały artykuł dostępny jest tutaj

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Business Insider