
Aż 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych w ramach subskrypcji – wynika z raportu „Doświadczenia e-commerce” przygotowanego przez Santander Consumer Bank. Badanie pokazuje, że usługi abonamentowe stały się nieodłącznym elementem codzienności, choć ich popularność różni się w zależności od kategorii.
Streaming to najchętniej wybierana forma subskrypcji, ale Polacy równie często korzystają z usług dostaw produktów (59 proc.).
Znacznie rzadziej decydują się na aplikacje do:
• zamawiania jedzenia (18 proc.)
• pakiety oprogramowania (17 proc.)
• usługi przejazdów (11 proc.), które dominują w dużych miastach.
Jak wynika z badania, 38 proc. respondentów ma jeden lub dwa pakiety subskrypcyjne, a 23 proc. korzysta z wielu takich usług.
Spośród osób, które nie posiadają subskrypcji, 8 proc. rozważa ich wykupienie, natomiast 24 proc. uznaje je za zbędne.
Aż 74 proc. seniorów najczęściej korzysta z subskrypcji dostaw produktów. Z kolei zamawianie jedzenia cieszy się największym zainteresowaniem wśród osób w wieku 40-49 lat (21 proc.), a przejazdy – wśród trzydziestolatków (15 proc.).
Polacy cenią sobie przewidywalność kosztów (40 proc.), zniżki (36 proc.) i atrakcyjniejsze ceny (35 proc.). Brak długoterminowych zobowiązań oraz możliwość rezygnacji w każdej chwili to kluczowe atuty dla 34 proc. użytkowników.
Badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 10-14 listopada 2024 r. Próba obejmowała 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online.