środa, 1 sierpnia 2001
Od dawna próbowano zwiększyć zainteresowanie polską literaturą za granicą. Istniejąca do połowy lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku Agencja Autorska przez długi okres była jedyną instytucją statutowo odpowiedzialną za promocję utworów polskich pisarzy. Jednak jej model nie przetrzymał próby czasu - próby gospodarki wolnorynkowej. W tej sytuacji skuteczne okazało się przyjęcie formuły, jaka istnieje w krajach zachodnich, gdzie powstały narodowe fundusze wspierające finansowo tłumaczenia i publikacje za granicą. W Polsce w ramach przygotowań do udziału w Targach Książki we Frankfurcie w roku 2000 powołano we wrześniu 1999 roku podobną instytucję - Polski Fundusz Literatury. …
Wyświetlono 25% materiału - 92 słów. Całość materiału zawiera 369 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.