środa, 18 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Polskie Wydawnictwa Profesjonalne Sp. z o.o. (PWP) Dom Wydawniczy ABC – Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 01 - 231 Warszawa, ul. Płocka 5a, tel. (022) 535 80 00, fax (022) 535 80 01 http://www.abc.com.pl, e-mail info@abc.com.pl Wydawnictwo Prawnicze Lex – Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 81 - 855 Sopot, ul. Rzemieślnicza 7, tel. (058) 767 60 00, fax (058) 767 60 02 http://www.lex.pl, e-mail poczta@lex.pl Kantor Wydawniczy Zakamycze – Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 31 - 156 Kraków, ul. Zacisze 7, tel. (012) 630 46 00, fax (012) 630 46 24 http://www.zakamycze.com.pl. zakamycze@zakamycze.com.pl Oficyna Ekonomiczna – Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 31 - 156 Kraków, ul. Zacisze 7, tel. (012) 630 46 00, fax (012) 630 46 24 http://www.oe.com.pl, e-mail info@oe.pl Wydawnictwo Konieczny i Kruszewski – Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 01 - 231 Warszawa, ul. Płocka 5a, tel. (022) 535 83 00, fax (022) 535 83 21 http://www.kik.com.pl, e-mail informacje@kik.com.pl Przychody ze sprzedaży grupy Polskie Wydawnictwa Profesjonalne w 2004 roku wyniosły 112,7 mln zł, wzrosły o 9 proc. w stosunku do roku poprzedniego. 92 proc. przychodów przypadało na sprzedaż książek, publikacji wymiennokartkowych i elektronicznych systemów informacji dla prawników i menedżerów (rok wcześniej – 97 proc., w 2003 roku wzrósł udział prasy w przychodach grupy). Przychody ze sprzedaży elektronicznych serwisów stanowią już ok. 60 proc. obrotów firmy, a razem z publikacjami wymiennokartkowymi jest to aż 86 proc. przychodów. PWP są zdecydowanym liderem na rynku wydawnictw prawno - ekonomicznych, nie licząc sektora prasowego zdominowanego przez Grupę Infor. PWP angażują duże środki w stworzenie kompleksowych usług dla prawników, zarówno przejmując małe firmy informatyczne, jak i poszerzając własną ofertę. W zasadzie ciągle coś kupujemy. W 2003 roku przejęliśmy firmę informatyczną BNS ze Szczecina. W 2004 roku kupiliśmy firmę BJB z Poznania, dysponującą oprogramowaniem do zarządzania kancelarią prawniczą i brokerską. Wiosną tego roku wprowadziliśmy te produkty na rynek, m.in. program „Kancelaria Prawna”. Inwestycje, o których mówię, są spoza rynku wydawniczego, ale dotyczą grupy tych samych klientów. Wydawnictwo C.H. Beck wprowadziło w 2004 roku program „Kancelaris”, kupiony od firmy informatycznej z Katowic. W kategoriach inwestycji należy też traktować prace nad nowymi produktami i modernizowaniem starych. Właściwie bez przerwy zmieniamy coś w produktach, a dodawanie nowej zawartości (aktualizacja przepisów) to tylko niewielka część zmian. Obecnie pracujemy nad ponad 20 nowymi projektami; większość z nich to produkty w ogóle nieobecne na polskim rynku. Dla nich będziemy musieli ten rynek „stworzyć”, rozbudzić zapotrzebowanie klientów, co jest szczególnie trudne – mówi Włodzimierz Albin, prezes PWP. W ofercie są zarówno tytuły bardzo specjalistyczne dla niewielkich grup odbiorców, jak i obszerne, popularne zbiory aktów prawnych z komentarzami. Najbardziej znany system to „Lex”, sprzedawany w kilku wersjach, a ostatnio wydany także w wersji na DVD i od 2002 roku dostępny w wersji on - line. W 2005 roku zmodyfikowano „Lexa”, który obecnie dostępny jest w trzech wersjach: „Sigma”, „Gamma” i „Omega”. Najpełniejszą pozostaje ta trzecia. Drugim sztandarowym produktem elektronicznym jest „Profesjonalny Serwis Informacyjny profinfo.pl”, który umożliwia szybką orientację w zmianach polskiego prawa i zawiera praktyczne omówienia tych zmian. Zawiera on publikacje będące kompendium wiedzy z wybranych dziedzin prawa, m.in.: „Profesjonalny Serwis Podatkowy”, „Vademecum Głównego Księgowego”, „Serwis HR”, „Serwis Prawo i Zdrowie”, „Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych” czy „Serwis Budowlany”. Obecnie firma odchodzi od marki Profinfo, zastępując ją logo ABC. Ponadto PWP wciąż są największym wydawcą aktualizowanych zbiorów praw wydawanych w formie wymiennokartkowej, choć ta grupa produktów cieszy się coraz mniejszym popytem z uwagi na wzrost …
Wyświetlono 25% materiału - 574 słów. Całość materiału zawiera 2296 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się