Grupa Allegro opublikowała wyniki za drugi kwartał i prognozy na trzeci.
Skorygowana EBITDA grupy Allegro w II kwartale 2024 roku wzrosła o 31,5 proc. do 763,1 mln zł. Zysk wyniósł 347,1 mln zł wobec 119 mln zł rok wcześniej. Obie wartości były wyższe od oczekiwań spółki.
Z kolei zysk operacyjny rok do roku urósł o 63 proc. do 493,4 mln zł i był o niespełna 1 proc. niższy od prognoz.
Przychody wyniosły 2,7 mld zł. Rok do roku urosły o 12 proc.
Przychody z działalności w Polsce urosły o 23,8 proc., osiągając poziom 2,3 mld zł.
Liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20 mln, z czego ponad 5 mln na platformach poza Polską.
Allegro zwraca uwagę na wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) w grupie. Z uwzględnieniem działalności międzynarodowej przyspieszył on o 2,2 pkt proc. do 11,1 proc. rok do roku.
GMV w naszym kraju przekroczyło 15 mld zł w drugim kwartale, a wzrost wskaźnika przyspieszył do 11,6 proc., czyli tempa ponad dwa razy szybszego niż dynamika krajowej sprzedaży detalicznej.
W II kwartale minął rok od startu Allegro.cz w Czechach. Był to też pierwszy pełen kwartał dla Allegro.sk na Słowacji. Nowe platformy poszerzyły pulę potencjalnych klientów Allegro o łącznie około 16 mln. Uruchomienie kolejnych platform ma docelowo dodać kolejnych 15 mln, zaczynając od Allegro.hu na Węgrzech jeszcze w tym roku.
– Obie platformy rewolucjonizują rynek w swoich krajach, a najlepsza na rynku selekcja ponad 220 milionów ofert na każdej z nich przełożyła się na ponad 2,5 mln aktywnych kupujących w Czechach i na Słowacji. Teraz przygotowujemy się do wejścia na Węgry, co planujemy jeszcze w tym roku. Raport na temat wpływu gospodarczego Allegro wykazał, że jesteśmy jednym z kluczowych kół zamachowych polskiej gospodarki, pomagając generować około 1 proc. polskiego produktu krajowego brutto i około 1 proc. siły roboczej w Polsce – komentuje Roy Perticucci, prezes Allegro.
W trzecim kwartale 2024 roku Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 10-11 proc., przy wzroście przychodów o 16-18 proc. i skorygowanego zysku EBITDA o 11-13 proc. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 3-6 proc., a przychody będą o 26-28 proc. niższe z powodu obniżającej się sprzedaży w segmencie czeskiego Mall. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast wynieść 150-160 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 140-150 mln zł w Polsce i 35-45 mln zł poza krajem.
W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 9-10 proc. w trzecim kwartale, a przychodów w przedziale 8-10 proc. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien urosnąć o 5-8 proc., a CAPEX spodziewany jest na poziomie 175-195 mln zł.