środa, 29 maja 2024
Artykuł sponsorowany
W Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Polacy pokochali zakupy w sieci, doceniając ich wygodę, oszczędność czasu i możliwość korzystania z każdego miejsca na ziemi. Sklepy online sprawdzą się praktycznie w każdej dziedzinie, m.in. w branży wydawniczej i księgarskiej. Kolejne e-sklepy to również nowe miejsca pracy. Skoro tu trafiłeś, to zapewne interesuje Cię, jakie umiejętności są niezbędne, aby odnieść sukces w pracy w internetowych księgarniach.

Czym jest internetowa księgarnia i jak działa?

Księgarnie internetowe, jak sugeruje sama nazwa, to sklepy online z książkami. Firmy te działają na podobnej zasadzie co inne sklepy internetowe, czyli oferują możliwość przeglądania asortymentu, dokonywania zakupów oraz płatności za zamówione produkty z dowolnego miejsca, bez potrzeby wychodzenia z domu.

Każda księgarnia internetowa potrzebuje miejsca w sieci, czyli strony internetowej do zaprezentowania towarów i umożliwienia klientom łatwego składania zamówień oraz dokonywania płatności online. Warto zadbać o to, aby strona była przejrzysta i funkcjonalna oraz by miała przyjemny dla oka wygląd, co może znacząco wpłynąć na ilość zamówień.

Pracownik księgarni internetowej – jakie umiejętności wpisać w CV?

Praca w księgarni internetowej różni się od tej w stacjonarnej księgarni, ponieważ wymaga innych umiejętności i zakresu wiedzy. Najbardziej pożądane umiejętności zawodowe pracownika księgarni internetowej to:

  • znajomość obsługi systemów e-commerce oraz umiejętność obsługi platform sprzedażowych online,
  • doskonała znajomość obsługi komputera i Internetu,
  • umiejętność obsługi klienta online, w tym komunikacja przez e-mail, czat oraz telefonicznie,
  • znajomość podstawowych zasad marketingu internetowego, w tym umiejętność tworzenia atrakcyjnych opisów produktów, prowadzenia kampanii promocyjnych oraz analizy danych sprzedażowych,
  • dokładność i skrupulatność w pracy,
  • umiejętność pracy w zespole oraz skuteczna komunikacja z innymi.

Duży atut dla pracodawcy stanowi znajomość trendów i nowości na rynku księgarskim. Mile widziane jest doświadczenie w księgarni internetowej lub ogólniej w handlu internetowym.

Praca w księgarni internetowej – zakres obowiązków

Pracownicy księgarni internetowej mogą zajmować się różnymi zadaniami. W każdym zespole potrzebni są m.in. specjaliści ds. obsługi klienta, pracownicy działu logistyki, specjaliści ds. e-commerce, osoby zajmujące się marketingiem i promocją, a także pracownicy magazynu odpowiedzialni za przyjmowanie, pakowanie i wysyłkę zamówień.

Do obowiązków pracownika księgarni mogą należeć takie czynności, jak:

  • udzielanie informacji o produktach drogą telefoniczną i mailową, rozwiązywanie problemów i obsługa zamówień,
  • zarządzanie asortymentem poprzez jego aktualizację, weryfikację i uzupełnianie,
  • optymalizacja strony internetowej,
  • prowadzenie kampanii promocyjnych,
  • obsługa mediów społecznościowych związanych z księgarnią,
  • analizowanie danych dotyczących sprzedaży,
  • wystawianie faktur z systemu,
  • organizowanie procesów magazynowych, przyjmowanie towarów i pakowanie ich zgodnie z zamówieniami,
  • nadzór nad wysyłką i dostawą.

Zakres obowiązków pracownika księgarni internetowej może się różnić w zależności od zajmowanego stanowiska i jego specyfiki, ale także od potrzeb firmy. Dlatego przed aplikacją warto dokładnie zapoznać się z opisem konkretnego stanowiska, a także poszukać opinii o danej firmie w Internecie, np. w serwisie GoWork.pl.

Podaj dalej
Autor: Artykuł sponsorowany, fot. Pexels