Poniedziałek, 19 lutego 2001
Wydarzenia: Harry Potter w hipermarketach WYDAWCA SERII KSIĄŻEK O PRZYGODACH HARREGO POTTERA - MEDIA RODZINA - Z REGUŁY NIE DRUKUJE CEN NA OKŁADKACH KSIĄŻEK. W PRZYPADKU BESTSELLERU JOANNE K. ROWLING ODSTĄPIONO OD TEJ ZASADY. JAK SIĘ JEDNAK OKAZUJE, ZABIEGI POZNAŃSKIEGO WYDAWCY O UTRZYMANIE JEDNEJ CENY U WSZYSTKICH DYSTRYBUTORÓW NIE NA WIELE SIĘ ZDAŁY. Książka powinna wszÍdzie kosztowaĘ 29 złotych (taka cena została wydrukowana na okładce). Okazuje siÍ jednak, że dobre obyczaje handlowe nie dotyczą sieci supermarketów. Tabela poniżej pokazuje, za ile sprzedawany był najnowszy tom "Harrego Pottera" w wybranych marketach. W zestawieniu Biblioteki Analiz "NajtaŇszy Harry Potter i wiÍzieŇ Azkabanu" zdecydowanie pierwsze miejsce zajÍły hipermarkety Leclerc w Radomiu i Auchan w Warszawie przy ulicy ModliŇskiej. Na stronie www wydawnictwa ukazała siÍ notka: Wydawnictwo Media Rodzina informuje, że nie ma nic wspólnego z zaniżaniem cen w niektórych punktach sprzedaży książek z serii "Harry Potter". Marek Torzewski - kierownik działu marketingu w Media Rodzina - bardzo ostro wypowiada siÍ przeciw obniżaniu ceny trzeciego tomu serii poniżej tej, którą ustalił wydawca. Działania niektórych sieci okreúla jako "niemoralne i nieuczciwe". Jednoczeúnie ostrzega przed utrzymywaniem zaniżonych cen, a ma w rÍku atut - czwarty tom "Harrego Pottera". W ostatecznoúci nie zgodzi siÍ na dostarczanie tej pozycji do niektórych sieci hipermarketów. Iloúci książek z serii "Harrego Pottera" sprzedawanych w sieciach nie są, jego zdaniem, żadną podstawą do stosowania niższych cen. - Nam nie zależy na promocji cenowej w hipermarketach. Wszyscy są w stanie sprzedaĘ duże iloúci. Nie potrzebna jest nieuczciwa konkurencja - powiedział Bibliotece Analiz Marek Torzewski. Joanna Lewicka, szefowa działu książki w Leclerc Radom znajduje siÍ na urlopie zdrowotnym. Sylwia Wrzosek - szefowa działu książki w centrali zakupów Auchan - twierdzi, że złożone przez nią zamówienie idące w tysiące egzemplarzy stawia ją w lepszej sytuacji niż niejedną hurtowniÍ i umożliwia doúĘ swobodne ustalanie cen. Nie zgadza siÍ z zarzutem realizowania zerowej bądü bliskiej zera marży. Biblioteka Analiz zaproponowała stronom wymianÍ poglądów na stworzonym na tÍ okazjÍ internetowym chacie. Do spotkania nie doszło - z powodu braku czasu na rzetelne przygotowanie siÍ do rozmowy, w sieciach hipermarketów w lutym prowadzone są tzw. negocjacje roczne. Ponadto dla osób odpowiadających za sprzedaż w marketach temat jest bardzo niewygodny. …
Wyświetlono 25% materiału - 360 słów. Całość materiału zawiera 1441 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się