środa, 1 kwietnia 2020
Rozmowa z Anną Prymakowską, prezes zarządu i Agnieszką Wójcik, członkiem zarządu Merlin Group

– Rozmawiamy w trudnym czasie, kiedy epidemia koronawirusa sparaliżowała życie w całym kraju. Handel stacjonarny w naszej branży praktycznie przestał istnieć. Jak sytuacja wpływa na państwa e-sklepy?

ANNA PRYMAKOWSKA: – Model biznesowy e-commerce sprawdza się w sytuacji kwarantanny, pozwalając dokonywać bezpiecznych zakupów z domu oraz dostawę przez kuriera door to door z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, które wszyscy przewoźnicy wprowadzili. W przypadku wydłużenia się okresu kwarantanny i pogorszenia sytuacji finansowej społeczeństwa, może nastąpić spadek również w internetowej sprzedaży szeroko rozumianej branży Fashion (buty, ubrania, dodatki), które nie są towarami pierwszej potrzeby. Natomiast rozrywka cyfrowa, gry tradycyjne i zabawki w ostatnich tygodniach urosły i będą się dalej rozwijać. W związku z sytuacją rynek prognozuje również wzrost czytelnictwa, co będzie sprzyjać prowadzonej przez Merlin Group działalności. Jesteśmy w stałym  kontakcie z partnerami biznesowymi oraz przewoźnikami, monitorując sytuację.

– Jakie produkty cieszą się obecnie największą popularnością?
AP: – W tym trudnym czasie, pełnym ograniczeń i niedogodności, widzimy wyraźny wzrost zainteresowania naszych klientów produktami rozrywki cyfrowej oraz rozrywki offline. Spodziewamy się dalszego wzrostu tych kategorii. W sklepach należących do Merlin Group zauważyliśmy wyraźny wzrost zainteresowania takimi produktami jak puzzle, gry planszowe, rozrywka cyfrowa oraz kosmetyki i cała kategoria „uroda” – po pierwsze ze względu na czas wiosenny i sezonową pielęgnację, po drugie środki czystości, które są produktami pierwszej potrzeby, a z wiadomych względów ich zakup przenosi się do Internetu. Wprowadzone niedawno audiobooki oraz e-booki dla najmłodszych również cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. W okresie kwarantanny i walki z pandemią COVID-19 nasz zespół pracuje zdalnie, jesteśmy też w stałym kontakcie z partnerami biznesowymi oraz przewoźnikami. Skupiamy się na jak najlepszej obsłudze naszych klientów, dla których dostarczane przez Merlin Group produkty są często formą jedynej rozrywki w czasie izolacji. Na bieżąco obserwujemy dynamicznie zmieniającą się sytuację, prognozujemy dalszy rozwój i bezpieczne funkcjonowanie biznesu.

– W jaki sposób planowane jest pozyskanie finansowania na dalszy rozwój?
AP: – Pod koniec roku rozpoczęliśmy proces poszukiwania inwestora strategicznego, w którym pomaga nam wyspecjalizowana spółka doradczo-inwestycyjna. Prowadzimy już szereg zaawansowanych rozmów, zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

 

Cały wywiad w najnowszym wydaniu dwutygodnika “Biblioteka Analiz” nr 519.

❗❗❗Chcesz być na bieżąco – zamów roczną prenumeratę >>>http://rynek-ksiazki.pl/sklep/biblioteka-analiz-prenumerata-roczna/

„Biblioteka Analiz” to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku.

„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. W naszym >>>sklepie internetowym można zamówić egzemplarze drukowane lub elektroniczne.

Podaj dalej
Autor: ET, fot, Monika Szałek