“Od startu oferty abonamentowej w 2018 roku odnotowujemy stałe wzrosty w każdym miesiącu. Lockdown i związana z nim promocja Empik Premium przyspieszyły znacząco to zjawisko. Dodatkowo obserwujemy coraz większe zaangażowanie abonentów, którzy słuchają i czytają coraz więcej treści cyfrowych” – mówi Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content w Grupie Empik.
W trzecim kwartale użytkownicy przeczytali ponad 880 tys. e-booków, a także przesłuchali ponad 1,7 mln audiobooków oraz 155 tys. podcastów, których w aplikacji jest już ponad 10 tys. odcinków z ponad 200 serii.
Zanotowano ponad 125 tys. nowych instalacji aplikacji.
Chętniej z treści cyfrowych korzystały kobiety (68 proc.) niż mężczyźni (32 proc.).
Empik Go przygotował zestawienie najchętniej słuchanych i czytanych treści oraz trendów w swojej usłudze abonamentowej.
Liderem trzeciego kwartału został Zygmunt Miłoszewski. Jego „Kwestia Ceny” to najchętniej czytana oraz słuchana powieść w aplikacji.
Najpopularniejsze audiobooki to: „Statystycznie rzecz biorąc. Czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla” Janiny Bąk, „Pacjentka” Alexa Michaelidesa oraz „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza.
Wśród e-booków największym zainteresowaniem cieszyły się: „Zaginione” Lone Thelis, „Dlaczego nikt nie widzi, że umieram. Historie ofiar przemocy psychicznej” Renaty Kim oraz „Dziewczyna, którą znałaś” Nicoli Rayner.
Wśród najpopularniejszych podcastów wymieniono: „Rozważna i Erotyczna” Magdy Mołek i Joanny Keszki i „Kryminatorium Empik Go. Historie, które wstrząsnęły światem” Marcina Myszki.