Czwartek, 12 maja 2022
Już 15,3 mln użytkowników w Polsce

InPost zwiększył przychody w pierwszym kwartale 2022 roku o 94 proc. – do 1,542 mld zł dzięki wzrostowi udziału w kluczowych rynkach. Wolumen obsłużonych paczek wzrósł o 68 proc., sięgając 164,2 milionów.

W pierwszym kwartale zostało postawionych 1905 nowych paczkomatów, co zwiększyło ich łączną liczbę do 22.272 sztuk w całej Grupie.

W Polsce w pierwszym kwartale liczba paczkomatów InPost zwiększyła się o 912. Liczba osób korzystających z paczkomatów InPost wzrosła w Polsce rok do roku o 13 proc., przekraczając poziom 15,3 mln użytkowników.

– Rok 2022 pomimo wielu wyzwań, które przyniósł, zaczął się dla InPostu dobrze. Zwiększyliśmy udziały w kluczowych dla nas rynkach. Osiągnęliśmy rekordowy, 94 proc. wzrost sprzedaży, której wartość wyniosła 1,54 mld zł. W Wielkiej Brytanii, pomimo spadku wolumenu rynku e-commerce w I kwartale o ponad jedną piątą, zwiększyliśmy wolumeny o 157 proc. i przekroczyliśmy nawet wysokie wolumeny notowane w IV kwartale 2021 roku. We Francji, dzięki naszej silnej pozycji w segmencie C2C zwiększyliśmy wolumen o 8 proc., w porównaniu z szacowanym spadkiem rynku o 16 proc. W Polsce, po raz kolejny zwiększyliśmy udział w rynku pomimo rosnącej liczby maszyn paczkowych instalowanych przez naszą konkurencję. Spadek siły nabywczej miał negatywny wpływ na tempo wzrostu rynku e-commerce w pierwszym kwartale na większości rynków europejskich. Choć spodziewamy się, że ten trend się utrzyma w tym roku, wierzymy, że znaleźliśmy sposób na to, aby rosnąć szybciej niż konkurenci, nawet w tym trudniejszym czasie – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Udział InPostu w polskim rynku wzrósł w ubiegłym roku do 48 proc. (z 44 proc.), natomiast w pierwszym kwartale 2022 roku wolumen obsłużonych przesyłek w Polsce wzrósł o 16 proc. wobec szacowanego wzrostu całego rynku na poziomie 15 proc. Obecnie już 57 proc. Polaków ma paczkomat w odległości 7-minutowego spaceru od miejsca zamieszkania.

Jak wynika z badania Kantar, a także z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce w 2021 roku”, paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy przez klientów e-commerce w Polsce

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Dlahandlu.pl