środa, 1 marca 2023
Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Biedronka zaprasza debiutujących pisarzy i ilustratorów do udziału w 9. już edycji konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.

Na zwycięzcę konkursu w każdej z dwóch kategorii – „Tekst” oraz „Ilustracje” – czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł.

Organizatorzy gwarantują wydanie oraz promocję książki, która trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju.

Pierwszy etap Piórka, przeznaczony dla początkujących literatów, potrwa do 5 kwietnia.

Opowieści uczestniczące w konkursie „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać poprzez stronę konkursu: piorko.biedronka.pl.
W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.

Dzieci czytają z dorosłych jak z otwartej księgi. To od nas zależy jaki świat im przedstawimy i jakie wartości przekażemy, przygotowując do przyszłego dorosłego życia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy również za pomocą dziecięcej literatury, pomagali bezpiecznie poznawać świat. Dotychczasowe edycje niosły za sobą piękne przesłania o sile takich wartości jak przyjaźń, współpraca, czy zaufanie. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz dziewiąty wybierzemy najlepsze prace

– mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, członek jury „Piórka”.

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 9. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.
W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Finalnie powstanie książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy debiutanci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.
Lista dotychczas wydanych książek:
  • „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
  • „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
  • „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
  • „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
  • „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
  • „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
  • „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
  • „Brerep” Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)
W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki „Brerep” po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst.
W jury tej kategorii zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.
Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.
Podaj dalej
Autor: ET