Poniedziałek, 16 października 2000
W tym roku wydawcy sprzedali mniej podręczników szkolnych niż oczekiwali. Wydrukowano za dużo książek i wiele z nich albo trafi na makulaturę, albo przeczeka w magazynach hurtowni do następnego sezonu. Zadowoleni są rodzice ó wreszcie nie muszą martwić się czy we wrześniu będą w księgarniach podręczniki. Nauczeni ubiegłorocznymi doświadczeniami wydawcy woleli drukować więcej niż doprowadzić do sytuacji, w której ich książek nie ma na rynku. Zapoczątkowana przed rokiem reforma oświaty zmusiła edytorów do opracowania zupełnie nowych podręczników. W ubiegłym roku wygrywał ten, kto miał nowe książki na czas ó Juka, Mac, Nowa Era, Pracownia Pedagogiczna i Wydawnicza. W tym sezonie większość nowych książek można było już kupować w marcu, przez co wzrosły szanse największych wydawnictw. Wielcy mieli dostatecznie dużo czasu, by zapewnić sobie dystrybucję i skuteczną promocję. Trzy duże wydawnictwa: WSiP, MAC oraz M.Rożak postawiły na rozbudowę sprzedaży bezpośredniej. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne uruchomiły ogromny magazyn przeznaczony na realizację zamówień sprzedaży wysyłkowej. W szczycie sezonu dziennie wysyłano 300 tys. egzemplarzy książek. Nowoczesny system komputerowy i umowa z prywatną firmą spedycyjną pozwoliły na realizację zamówień w ciągu 24 godzin. W dodatku WSiP dał nauczycielom gimnazjum możliwość zapłaty za odebrane książki dopiero w październiku, a większe zamówienia premiowane były prezentami dla szkół. Wydawnictwa MAC i M.Rożak rozszerzyły działalność swoich akwizytorów, którzy już w pierwszej połowie tego roku odwiedzili wszystkie szkoły w całej Polsce. Wszędzie dostarczyli gratisowe egzemplarze nowych podręczników, foldery promocyjne, informowali nauczycieli, jak korzystać z nowych książek. Tylko na wysyłkę bezp łatnych egzemplarzy książek wydawnictwo M.Rożak z Gdańska wydało ponad 600 tys. złotych. Jest to budżet porównywalny z rocznymi obrotami mniejszych wydawnictw …
Wyświetlono 25% materiału - 261 słów. Całość materiału zawiera 1046 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się