Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak Sp. z o.o.30-105 Kraków, ul. Kościuszki 37,tel. (012) 6199501, fax (012) 6199502, http://www.znak.com.pl, e-mail redakcja@znak.com.pl W 2005 roku Znak zrealizował przychód ze sprzedaży w wysokości 49,5 mln zł, notując ogromny wzrost – o ponad 66 proc. w stosunku do roku 2004 (29,7 mln zł). Wydawnictwo opublikowało 199 tytułów, z czego 94 stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady osiągnęły poziom 2,72 mln egz., sprzedano 2,28 mln egz. Na koniec 2005 roku w Znaku zatrudnionych było 67 osób.Rekordowa sprzedaż osiągnięta w 2005 roku wiąże się niewątpliwie ze wzrostem zainteresowania książkami dotyczącymi zmarłego w kwietniu 2005 roku Jana Pawła II. Chodzi tu zarówno o książki autorstwa Karola Wojtyły jeszcze z okresu krakowskiego, jak i z czasów watykańskich – w pierwszym rzędzie o „Pamięć i tożsamość”, choć w ofercie Znaku znajduje się ponad dwadzieścia takich tytułów – jak i o książki traktujące o papieżu. Wspomniana, ostatnia książka Jana Pawła II, została wydana w absolutnie rekordowym jak na polskie warunki nakładzie 1,3 mln egz. (oczywiście, w kilku dodrukach), jej sprzedaż w miesiącach kwiecień - czerwiec 2005 wyniosła ponad 1,1 mln egz. (czyli tyle, ile Znak sprzedał łącznie książek w 2003 roku), a na koniec roku ponad 1,2 mln egz. Obserwacja rynku książki katolickiej z perspektywy Znaku potwierdza wciąż duże zainteresowanie literaturą papieską. Choć z drugiej strony, sama nie widzę większej sprzedaży książek katolickich w takich kanałach dystrybucji jak księgarnie niezależne, Empik czy Matras. Ewentualny wzrost w innych miejscach wiązałabym także z osobą Jana Pawła II – mówiła wiosną 2006 roku Danuta Skóra, dyrektor wydawnictwa.Rok 2004 także przyniósł kilka bestsellerowych nowości. Przede wszystkim należy wymienić „Powstanie ‘44” Normana Daviesa – do końca 2005 roku sprzedano ponad 125 tys. egz. (z czego tylko w 2005 – 18,5 tys. egz.) oraz „Oskara i panią Różę” Erica-Emmanuela Schmidta, sprzedaną do końca 2005 roku w liczbie 176,6 tys. egz. (tylko w 2005 – 55 tys. egz.) i wreszcie „Podróże z Herodotem” Ryszarda Kapuścińskiego – 155 tys. egz. (tylko w 2005 – ponad 28 tys. egz.). Sukcesem wydawniczym stały się również rozmowy Piotra Mucharskiego z Kamilem Durczokiem „Wygrać życie” – nowość z początku 2005 roku, sprzedana w nakładzie 81 tys. egz. Ten tytuł jest jednym z najlepszych dowodów na skuteczność promocji Znaku. Na przełomie stycznia i lutego 2005 roku prasa lokalna niemal oszalała na punkcie książki i trasy promocyjnej Kamila Durczoka, przez kilka tygodni przedstawiała to wydarzenie, mocno wspierane kampanią billboardową, jako jedno z najważniejszych w Polsce. Pod koniec 2005 roku na rynku ukazał się kolejny tom „Mikołajka” – „Nowe przygody Mikołajka” autorstwa duetu René Goscinny, Jean-Jacques Sempé. Do lipca 2006 roku tytuł osiągnął sprzedaż w wysokości ponad 180 tys. egz. (w 2005 – 154 tys. egz.). Inne dobrze sprzedające się pozycje w 2005 roku to kolejne tytuły „papieskie”: „Kwiatki Jana Pawła II” – 99 tys. egz. (łącznie od momentu ukazania się do połowy 2006 roku – 113 tys. egz.) i „Pontyfikat 1978-2005” – 17 tys. egz. oraz dwie powieści Erica-Emmanuela Schmitta „Małe zbrodnie małżeńskie” – 41 tys. egz. i „Dziecko Noego” – 20 tys. egz.Kolejny tytuł „papieski” ukazał się na początku 2006 roku. „Donos na Wojtyłę. Karol Wojtyła w teczkach bezpieki” Marka Lasoty, stanowiący studium bezpieckiej teczki przyszłego papieża, do końca czerwca sprzedał się w liczbie ponad 71 tys. egz. Wśród ciekawych nowości 2006 roku należy wymienić również najnowszą powieść pierwszego laureata nagrody Nike – Wiesława Myśliwskiego – „Traktat o łuskaniu fasoli” (16 tys. egz.).W 1999 roku oficyna rozpoczęła wydawanie podręczników – przede wszystkim do nauki języka polskiego oraz historii w gimnazjum. W latach 1999 - 2005 sprzedano blisko 750 tys. egz. książek do polskiego. Razem z publikacjami uzupełniającymi i zeszytami ćwiczeń do połowy 2006 roku sprzedaż książek …
Wyświetlono 25% materiału - 600 słów. Całość materiału zawiera 2402 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się