Internetowa księgarnia TaniaKsiazka.pl należąca do białostockiej firmy Glosel od początku pandemii potroiła biznes. Chce jeszcze bardziej zwiększyć skalę, dlatego zaczęła szukać technologicznego partnera.
— Na internetowym rynku książkowym trzeba mocno inwestować w nowe technologie, poprawę doświadczenia użytkowników i skrócenie czasu dostaw. To wszystko trudno sfinansować z bieżących zysków, więc jako organizacja doszliśmy do momentu, w którym zaczynamy szukać inwestora. Chodzi o kogoś, kto mógłby wesprzeć nas nie tylko finansowo, ale też technologicznie, byśmy mogli skupić się na sprzedaży książek, na czym znamy się najlepiej — mówi Łukasz Kierus, założyciel TaniaKsiazka.pl w rozmowie z “Pulsem Biznesu”.
Jak podkreśla, co prawda sprzedaż jest wysoka, ale gdy klienci szukają okazji i oszczędności, presja na marże jest coraz większa.
— Działamy na bardzo konkurencyjnym internetowym rynku książki, więc marże już są niskie, a będą jeszcze niższe. Potrzebujemy większego brata, który zapewni nam stabilizację biznesu — mówi Łukasz Kierus.
Wskazuje, że jego firma najmocniej odczuwa obecnie wzrost cen opakowań do wysyłki książek (podwyżka 20-30 proc. co kwartał). Rosną też koszty najmu.
— Klienci natomiast są bardziej oszczędni w zakupach. Widzieliśmy to wyraźnie w sezonie podręcznikowym — wyprawki były skromniejsze, wybierano tańsze rzeczy niż w poprzednich latach, kupowano to, co niezbędne. Z
drugiej strony może to przełożyć się dla naszego segmentu rynku na udany sezon świąteczny — książki będą zapewne jednymi z najtańszych prezentów — mówi Łukasz Kierus.
Cały artykuł dostępny jest TUTAJ
Przeczytaj także: 16 lat TaniaKsiazka.pl – od pojedynczego regału do 16 kilometrów półek we własnym magazynie