Wtorek, 8 listopada 2022
Łukasz Kierus: Presja na marże jest coraz większa. Potrzebujemy brata, który zapewni nam stabilizację biznesu

Internetowa księgarnia TaniaKsiazka.pl należąca do białostockiej firmy Glosel od początku pandemii potroiła biznes. Chce jeszcze bardziej zwiększyć skalę, dlatego zaczęła szukać technologicznego partnera.

— Na internetowym rynku książkowym trzeba mocno inwestować w nowe technologie, poprawę doświadczenia użytkowników i skrócenie czasu dostaw. To wszystko trudno sfinansować z bieżących zysków, więc jako organizacja doszliśmy do momentu, w którym zaczynamy szukać inwestora. Chodzi o kogoś, kto mógłby wesprzeć nas nie tylko finansowo, ale też technologicznie, byśmy mogli skupić się na sprzedaży książek, na czym znamy się najlepiej — mówi Łukasz Kierus, założyciel TaniaKsiazka.pl w rozmowie z “Pulsem Biznesu”.

Jak podkreśla, co prawda sprzedaż jest wysoka, ale gdy klienci szukają okazji i oszczędności, presja na marże jest coraz większa.

— Działamy na bardzo konkurencyjnym internetowym rynku książki, więc marże już są niskie, a będą jeszcze niższe. Potrzebujemy większego brata, który zapewni nam stabilizację biznesu — mówi Łukasz Kierus.

Wskazuje, że jego firma najmocniej odczuwa obecnie wzrost cen opakowań do wysyłki książek (podwyżka 20-30 proc. co kwartał). Rosną też koszty najmu.

— Klienci natomiast są bardziej oszczędni w zakupach. Widzieliśmy to wyraźnie w sezonie podręcznikowym — wyprawki były skromniejsze, wybierano tańsze rzeczy niż w poprzednich latach, kupowano to, co niezbędne. Z
drugiej strony może to przełożyć się dla naszego segmentu rynku na udany sezon świąteczny — książki będą zapewne jednymi z najtańszych prezentów — mówi Łukasz Kierus.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ

Przeczytaj także: 16 lat TaniaKsiazka.pl – od pojedynczego regału do 16 kilometrów półek we własnym magazynie

Podaj dalej
Autor: ET, fot. Glosel
Źródło: Puls Biznesu