Szkolenie i warsztat zaprojektowane są z myślą o wydawcach książek, którzy pragną wzbogacić swoją dotychczasową wiedzę o elementy unikalnego know-how pochodzące z ponad 100-letniej tradycji wydawców kolekcji i serii hobbystycznych takich jak: De Agostini, Hachette i Eaglemoss i innych.
Kolekcje to rynek dużego ryzyka, stąd gruntowna wiedza o precyzyjnym planowaniu, badaniu rynku jak i testach, które decydują o sukcesie finansowym projektów kolekcjonerskich. Tę wiedzę z sukcesem można wykorzystać w innych segmentach wydawniczych poza kolekcjami, w miniseriach książkowych, rozwoju nowych produktów.
Wydawcy tworzą kolekcję, ale nie wiedzą jak utrzymać zainteresowanie czytelników w jej zbieraniu przez cały jej czas, jak wybierać serię o największym potencjale, jak zaskakiwać czytelnika oryginalnością propozycji.
Korzyści w uczestniczenia w szkoleniu:
Każdy uczestnik pozna:
- Metody ograniczenia ryzyka na rynku kolekcji książkowych i hobbystycznych uniwersalne w zastosowaniu do innych segmentów wydawniczych ,
- Vademecum tworzenia kolekcji i miniserii przydatne na rynku książki,
- Efektywne metody badań czytelniczych i testów sprzedaży
- Case study sukcesów i porażek
- Praktyczne ćwiczenia – w części warsztatowej
Benefity dla organizacji:
- Możliwość efektywnego tworzenia serii, minikolekcji książkowych i innych, na których się zarabia,
- Stworzenie narzędzi dla zespołu usprawniających pracę wydawniczą na wszystkich etapach,
- Efektywne zarządzanie projektami wydawniczymi wzbogacone o elementy z rynku kolekcji po zawalające na planowanie i monitorowanie sprzedaży jak i wybór projektów o największym potencjale.
Program szkolenia z elementami warsztatu:
- Wydawca kolekcji myli się tylko raz
- Dlaczego kolekcje książkowe i hobbystyczne to rynek dużego ryzyka?
- Co sprawia, że mimo tego kolekcje istnieją ponad 100 lat i są nadal rynkiem przewidywalnego profitu?
- Jakie mechanizmy ograniczania ryzyka istnieją na tym rynku?
- Każdy może tworzyć kolekcje nie każdy potrafi na niej zarobić?
- Rola marketing mix w kolekcjach
- Testy i badania czytelników
- Dystrybucja i subskrypcja
- Zarządzanie stockiem
- Dlaczego czytelnicy kupują i będą kupować kolekcje książkowe i serie hobbystyczne?
- Rysopis kolekcjonera
- Rodzaje kolekcji
- Potencjały rynku
- Bariery zakupu
- Podstawowe pojęcia dotyczące rynku kolekcji, które warto znać i wykorzystać w swoim książkowym biznesie.
- Krzywa sprzedaży
- Starter
- Media factor
- Backing bard
- Przewodnik po kolekcji
- Sales checki
- Czynniki sukcesu w projektowaniu kolekcji:
- Dane historyczne – własne i konkurencji: jak je wykorzystać
- Uczmy się na porażkach własnych i cudzych
- Spokojnie to tylko planowanie – rola quick costingów na etapach testów
- Rodzaje testów sprzedaży:
– placement testy
– dry testy
– in hall testy
- Co warto wiedzieć o swoim czytelniku?
- Ankiety tradycyjne i online
- Trendy i screeningi
- Koszyk zakupowy klientów
- Customer Expierience
- Co warto wiedzieć o swojej sieci sprzedaży?
- Cykl sprzedaży
- Jak wykorzystać wiedzę o sieci do pretestów i testów?
- Jak wykorzystać internet do testów?
- Ćwiczenia warsztatowe projektowania kolekcji, projektu wydawniczego dla uczestników/ praca w grupach
- Wybieramy temat
- Projektujemy
- Prezentujemy
- Testujemy
- Dobieramy marketing mix
- Prezentacje na forum – opinie uczestników
- Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
Wykładowcy:
Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy. (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).
Magdalena Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.
Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).
Termin szkolenia: 18 marca 2020 r., w godz. 9.00-16.30
Miejsce: Warszawa, Atlas Tower, Centrum Konferencyjne Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A
Koszt udziału jednej osoby: 550 zł +23% VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy koszt uczestnictwa dla 1 osoby wynosi 500 zł + VAT.
Formularz zgłoszeniowy do pobrania:
Doc formularz_kolekcje_18_3_20
PDF formularz_kolekcje_18_3_20
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac @rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg:ewa @rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
Organizator:
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
www.rynek-ksiazki.pl
Kolejne planowane szkolenia:
- 08.04 – Nie przegap „silver tsunami” – jak osiągnąć sukces w największej grupie czytelników w Polsce
- 28.04 – Praktyczna innowacja dla wydawców – wielka metodologia dla niewielkiego budżetu.
Szczegóły już wkrótce.