Poniedziałek, 24 lutego 2020
Szkolenie 18 marca w Warszawie

Szkolenie i warsztat zaprojektowane są z myślą o wydawcach książek, którzy pragną wzbogacić swoją dotychczasową wiedzę o elementy unikalnego know-how pochodzące z ponad 100-letniej tradycji wydawców kolekcji i serii hobbystycznych takich jak: De Agostini, Hachette i Eaglemoss i innych.

Kolekcje to rynek dużego ryzyka, stąd gruntowna wiedza o precyzyjnym planowaniu, badaniu rynku jak i testach, które decydują o sukcesie finansowym projektów kolekcjonerskich. Tę wiedzę z sukcesem można wykorzystać w innych segmentach wydawniczych poza kolekcjami, w miniseriach książkowych, rozwoju nowych produktów.

Wydawcy tworzą kolekcję, ale nie wiedzą jak utrzymać zainteresowanie czytelników w jej zbieraniu przez cały jej czas, jak wybierać serię o największym potencjale, jak zaskakiwać czytelnika oryginalnością propozycji.

Korzyści w uczestniczenia w szkoleniu:

Każdy uczestnik pozna:

  • Metody ograniczenia ryzyka na rynku kolekcji książkowych i hobbystycznych uniwersalne w zastosowaniu do innych segmentów wydawniczych ,
  • Vademecum tworzenia kolekcji i miniserii przydatne na rynku książki,
  • Efektywne metody badań czytelniczych i testów sprzedaży
  • Case study sukcesów i porażek
  • Praktyczne ćwiczenia – w części warsztatowej

Benefity dla organizacji:

  • Możliwość efektywnego tworzenia serii, minikolekcji książkowych i innych, na których się zarabia,
  • Stworzenie narzędzi dla zespołu usprawniających pracę wydawniczą na wszystkich etapach,
  • Efektywne zarządzanie projektami wydawniczymi wzbogacone o elementy z rynku kolekcji po zawalające na planowanie i monitorowanie sprzedaży jak i wybór projektów o największym potencjale.

Program szkolenia z elementami warsztatu:

  1. Wydawca kolekcji myli się tylko raz
  • Dlaczego kolekcje książkowe i hobbystyczne to rynek dużego ryzyka?
  • Co sprawia, że mimo tego kolekcje istnieją ponad 100 lat i są nadal rynkiem przewidywalnego profitu?
  • Jakie mechanizmy ograniczania ryzyka istnieją na tym rynku?
  1. Każdy może tworzyć kolekcje nie każdy potrafi na niej zarobić?
  • Rola marketing mix w kolekcjach
  • Testy i badania czytelników
  • Dystrybucja i subskrypcja
  • Zarządzanie stockiem
  1. Dlaczego czytelnicy kupują i będą kupować kolekcje książkowe i serie hobbystyczne?
  • Rysopis kolekcjonera
  • Rodzaje kolekcji
  • Potencjały rynku
  • Bariery zakupu
  1. Podstawowe pojęcia dotyczące rynku kolekcji, które warto znać i wykorzystać w swoim książkowym biznesie.
  • Krzywa sprzedaży
  • Starter
  • Media factor
  • Backing bard
  • Przewodnik po kolekcji
  • Sales checki
  1. Czynniki sukcesu w projektowaniu kolekcji:
  • Dane historyczne – własne i konkurencji: jak je wykorzystać
  • Uczmy się na porażkach własnych i cudzych
  • Spokojnie to tylko planowanie – rola quick costingów na etapach testów
  • Rodzaje testów sprzedaży:

– placement testy

– dry testy

– in hall testy

 

  1. Co warto wiedzieć o swoim czytelniku?
  • Ankiety tradycyjne i online
  • Trendy i screeningi
  • Koszyk zakupowy klientów
  • Customer Expierience
  1. Co warto wiedzieć o swojej sieci sprzedaży?
  • Cykl sprzedaży
  • Jak wykorzystać wiedzę o sieci do pretestów i testów?
  •  Jak wykorzystać internet do testów?
  1. Ćwiczenia warsztatowe projektowania kolekcji, projektu wydawniczego dla uczestników/ praca w grupach
  • Wybieramy temat
  • Projektujemy
  • Prezentujemy
  • Testujemy
  • Dobieramy marketing mix
  • Prezentacje na forum – opinie uczestników
  1. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi

 

Wykładowcy:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy. (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

 

Magdalena Kos – ekspert  z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

Termin szkolenia: 18 marca 2020 r.,  w godz. 9.00-16.30

Miejsce: Warszawa, Atlas Tower, Centrum Konferencyjne Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł +23% VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy koszt uczestnictwa dla 1 osoby wynosi 500 zł + VAT.

Formularz zgłoszeniowy do pobrania:

Doc formularz_kolekcje_18_3_20

PDF formularz_kolekcje_18_3_20

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając:  ewa_zajac @rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg:ewa @rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

Organizator:
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
www.rynek-ksiazki.pl

Kolejne planowane szkolenia:

  • 08.04 – Nie przegap „silver tsunami” – jak osiągnąć sukces w największej grupie czytelników w Polsce
  • 28.04 – Praktyczna innowacja dla wydawców – wielka metodologia dla niewielkiego budżetu.

Szczegóły już wkrótce.

 

 

Podaj dalej