
Magazyn Press i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosiły ranking Top Marka. To największe w Polsce badanie marek. Analiza medialności dotyczyła aż 500 marek z 50 branż i objęła 108 mln informacji.
W raporcie przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku: 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w mediach społecznościowych.
W kategorii “wydawnictwa książkowe” top 10 prezentuje się następująco:
- Wydawnictwo Literackie
- PWN
- Znak
- Czarne
- Wydawnictwo Agora
- W.A.B.
- Muza
- Wydawnictwo Świat Książki
- Zysk i S-ka Wydawnictwo
- Dom Wydawniczy Rebis.
Wskazano również media, które pisały najczęściej o naszej branży. Wśród portali internetowych nasz serwis jest liderem.
Wydawnictwo Literackie drugi rok z rzędu zajmuje 1. miejsce w rankingu Top Marka. Oznacza to, że WL jest najsilniejszym medialnie brandem wśród polskich wydawnictw książkowych.
W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których było najwięcej wzmianek. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację 500 marek. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2021.